Kui laenuintressid on kukkunud ajalooliselt madalale tasemele, siis laenumarginaalides langusruumi ei ole, ütles SEB Panga juhatuse liige ja jaepanganduse juht Riho Unt.
„Laenumarginaalides sarnast trendi intressidega ei näe, kuna Eesti turg on väike ja riskimarginaalid ongi just sellised, nagu nad on,“ põhjendas Unt. Teine põhjus on veel selles, et enamus laenudest finantseeritakse välisrahaga, ja kuniks ei ole laenuraha panga enda jaoks oluliselt odavamaks läinud, seni ei ole ka marginaalides muutust ette näha.
"Kindlasti ei näe me kümne lähima aasta jooksul selliseid riskimarginaali numbreid, mis veel paar aastat tagasi olid, nagu 0,4 või 0,5 protsenti," toonitas Unt.
Küll aga võimaldab stabiilse keskkonna saabumine langetada SEB kodulaenu omafinantseeringu määra 1. veebruarist seniselt 30-lt 20protsendile laenusummast. „Iga päevaga selgemaks saav euro kasutuselevõtt suurendab stabiilsust ning kindlustunnet, mis aitab rahastamistingimusi veelgi avardada,“ selgitas Unt tagamaid. Ta ei kinnitanud panga soovi alustada taas laenuralliga.
Unt rääkis, et klientide ootused on muutunud ning nii era- kui äriklientide turul väärtustatakse tootest enam kõiki teenuseid ja tooteid katvat kliendisuhet. “Keerulisemad ajad on näidanud, et kui pank ei tunne täielikult klienti ja/või tema äri, siis ei saa teda vajadusel ka adekvaatselt aidata, kuna meil ei ole ülevaadet tema vajadustest ja võimalustest“ märkis ta.
Seepärast plaanib SEB Undi ütlusel astuda esimese pangana Eestis olulisi samme, et muutuda tootepõhisest organisatsioonist kliendipõhiseks, muutudes kliendile nii-öelda kodupangaks, kus klient teab, et pank suudab pakkuda talle kõiki vajaduspõhiseid hüvesid.
SEB hoidis Undi sõnul raskel ajal vajaminevast rohkem laenu- ja investeerimisnõustajaid ja ei lasknud neid lahti, et neid nüüd ümber koolitada kliendisuhte halduriteks, mis on oluliselt lihtsama ja odavam viis, kui uusi inimesi palgata.
„Klient ei vaja vaid laenu või investeerimistoodet, vaid terviklikku finantsplaani tulevikuks,” põhjenda ta. Unt lubas, et inimeste ümberasumisega teistele ametikohtadele ei kaasne kliendi jaoks teenustasude tõus, kuna turg ei võtaks seda lihtsalt vastu.
Lähiajal saadab SEB jaepanganduse juhi sõnul passiivsetele klientidele pakkumise, et nad valiksid SEB oma kodupangaks, mitte ei hoiaks kontot kasutuna. Samas võivad osa kliente saada ka pakkumise sulgeda pangakonto, kui nad ei soovi asuda aktiivseks kliendiks.
Seotud lood
Optimistlike nootide kõrval on majanduse põhimureks tööpuudus ja riigi rahandus. Tööpuuduse poole pealt valgust veel eriti ei paista, märkis SEB ökonomist Hardo Pajula.
Nordea Pank langetab kroonilaenude baasintressimäära esimesest veebruarist 0,5 protsendipunkti võrra 5,45%le.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.