Krediidiraport annab informatsiooni äripartneri usaldusväärsuse kohta. Kuid kui seni põhinesid meie raportid suuresti vaid kvantitatiivsel materjalil, kuivadel arvudel, siis alates sügisest arvestame krediidiraportite juures ka kvalitatiivseid näitajaid ehk pehmeid fakte.
Arvulisi andmeid Eesti ettevõtete kohta saame registrite ja infosüsteemide keskusest. Pehmete faktide leidmine eeldab aga meedia uurimist. Me vaatame uudiseid, arvamusartikleid, ettevõtte kohta käiva info tendentse. Kui leiame, et see on vajalik, tõlgime kokkuvõtte või lisame krediidiraportile terve artikli. Samuti vaatame, kas ettevõte on edetabelites, kümne parima seas olek on suur pluss.
Kuulame ka, mida konkurendid räägivad, ning põhjalikumate päringute korral helistame meid huvitavad ettevõtted ka üle, küsime näiteks perioodi käivet, kasumit, töötajate arvu muutust. Koostöö ettevõtetega, kes vastavad, jätab hea mulje.
Meie andmebaasis on lahtrid, kuhu märgime, TOPis osalemise, koha, kas ettevõte kuulub turuliidrite sekka või on vähem oluline tegija. Nii tekib võrdlusmoment konkurentidega ja need andmed on vaadeldavad meie andmebaasi vahendusel üle maailma.
Hiljuti tegelesime välismaalt pöördunud trükitööstuse allhangete otsijaga ning rehvide edasimüüjaga, päringud tehti nende alade kõikide oluliste tegijate kohta ning mõlemale oli finantsvõimekuse kõrval oluline ka partnerite maine.
Varsti hakkame saama 2009. aasta finantsandmeid, mis tavaliselt näitavad käibe ja kasumi langust, kuid majanduse stabiliseerumist ja ettevõtte paranevat käekäiku sealt veel tõenäoliselt välja ei loe. Seetõttu tõuseb tänavusel aastal soft facts'i osatähtsus märgatavalt. Üks asi on ettevõtet iseloomustada krediidiraportis numbritega, teine asi aga lugeda raportist positiivset sõnumit näiteks, et vaadeldav ettevõte võitis riigihanke, on edukalt kriisist välja tulnud, või siis negatiivset sõnumit, et "skeemitas" riigi või partneri kahjuks ehk on käsil kohtuvaidlus.
Maine halvenemine on ohu märk äritegevusele, kuigi faktiliselt midagi tõestatud pole ja me peame vajalikuks seda objektiivselt edastada ka oma klientidele, kes meilt krediidiraporteid tellivad. Raporti tellija saab ise otsustada, kas võtab potentsiaalse partneri maine halvenemist oma äri edendamisel arvesse või mitte.
Niisiis on ettevõtet heas valguses ja positiivset mainet näitavad meediakajastused abiks mitte ainult Eestis, vaid neid vaadatakse ka väljaspool, kus nad võivad osutuda kaalukeeleks äripartneri valikul. Kindlasti väärivad ettevõtte kohta käivad head uudised avalikkuse ette toomist.
Autor: Kairi Vaade
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.