• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 21.02.10, 11:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maag Piimatööstus: eksport kasvas 20%

Suurima kohukeste, kohupiimadessertide ning kodujuustu väljavedaja Maag Piimatööstuse eksport kasvas aga tunamullusega võrreldes 20%, ütles piimatööstuse juht Valdis Noppel Äripäevale.
Rakvere Piimatööstuse alla neelanud Maag Piimatööstuse eelmise aasta 586 miljoni kroonisest auditeerimata käibest tuli 63 miljonit krooni ehk 11% ekspordist.
Möödunud aastal valmis Jõhvi, Rakvere ja Annikvere tootmisüksustes 42 000 tonni piimatooteid, millega toodangu maht hüppas 50% ja sortiment ligi 40 nimetuse võrra üles. 2008. aasta majandusaasta aruandest selgus samas, et liidetud piimatööstuste kogukäibeks oodati tegelikult saavutatu asemel rohkem, 600 miljonit krooni.
Millist kasumit Maag Piimatööstus 2009. aastal sai, Noppel ei avaldanud.
”2009. aasta suurimaks saavutuseks võib pidada seda, et hoolimata private label toodete jõudsast pealetungist tuli suurim kasv eelkõige enda kaubamärkide ekspordist,” rõõmustas Noppel. ”Kui 2008. aastal eksportisime eelkõige kettide tellimusel valmistatud private label tooteid, siis nüüd on võimalik suuresti tänu EASi toele nii Lätist kui ka  Leedust Farmi kodujuustu, küpsetisi, jogurtit, Farmi Basic jogurti- ja vadakujooki osta.”
Maagi turud jäid 2009. aastal samaks, endiselt on ettevõtte suurimad välispartnerid Lätis ja Leedus. ”Koduturul saime 2009. aastal kodumaise toorjuustu turuliidriks. Samuti parandasime positsioone jogurti, kohupiimakreemide jt tootegruppides,” kirjeldas Noppel muutusi.
Möödunud aastal investeeris Maag Piimatööstus peamiselt seadmetesse, kuhu kulus ligikaudu 21 miljonit krooni.
Noppeli sõnul on toorpiima ostuhind alates möödunud aasta augustist pidevalt tõusnud, ainuüksi viimase kvartali jooksul tõusis toorpiima hind viiendiku. ”Aastal 2009 langes toodangu keskmine väljamüügihind ligi kolmandiku,” rääkis ta. ”Hetkeolukorras pole näha, et tööstuse väljamüügihinnad hakkavad niipea toorpiima hinnale järgi jõudma, kuna kaubandus ootab jätkuvalt väga atraktiivseid kampaaniaid, mis teadupärast ettevõtte väljamüügihindu ning toodangu mahtu oluliselt mõjutavad.”
Noppel ütles, et 2010. aasta kujuneb Maagile oluliselt keerulisemaks kui eelmine. ”Kardetavasti on suurim muutus just kasumlikkuses - inimesed eelistavad järjest rohkem private label tooteid ning madal ostujõud ei võimalda lisaväärtusega tooteid nagu kohukesi, jogurtit jms osta,” sõnas ta ja prognoosis, ”meie tooteportfellis suureneb ilmselt linnapiimatoodete osakaal.”
Autor: Katre Pilvinski, Anne Oja

Seotud lood

Uudised
  • 21.02.10, 08:11
Põltsamaa Meierei suurendas tootmist 20%
Põltsamaa Meierei Juustutööstus suurendas 2009. aastal tootmist võrreldes 2008. aastaga 20% - 2950 tonnilt 3550 tonnile, rääkis Äripäevale Estover OÜ tegevjuht Kai Rimmel. Kuidas muutusid ettevõtte käive ja kasum, ta ei täpsustanud.
Uudised
  • 20.02.10, 12:22
Valio käive langes 14%
Ehkki Valio Eesti suutis mullu tootmismahtu 8% kasvatada, langes ettevõtte käive 2008. aastaga võrreldes 14%, rääkis Valio Eesti tegevdirektor Kari Finska.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele