Kalev on Eestile iseloomulik bärnd ka peale seda, kui Norra suurkontserni Orkla Soome tütarettevõte Felix Abba Oliver Kruudalt Kalev Chocolate Factory (KCF) ära on ostnud, ütles Äripäevale Balbiino juht Jaak Muug.
„Kalev kui bränd on ikkagi Eesti bränd,“ ütles Muug ning lisas, et loodetavasti jääb see selleks ka peale müüki.
„Usun, et kui uued investorid ja omanikud on tõsised ja tahavad seda ettevõtet arendada, siis on see ettevõttele kasuks,“ rääkis Balbiino juht , tuues kohe välja ka asja teise poole: "teistpidi on natuke kurb, et Eesti kapitalil põhinevaid ettevõtteid jääb järjest vähemaks.“
Tehingu hinda Muug enda sõnul kommenteerida ei soovinud, öeldes, et lisaks Kalevi kaubamärgi väärtusele tuleks tehingu väärtuse suurusjärgu pakkumisel teada ja arvesse võtta ka ettevõtte kohustusi.
Seotud lood
Kahju, et jälle üks eestlastele kuuluv ettevõte ära müüdud, kuid olulisem on see, et töökohad jäävad ning eksport saab senisest võimsam olema, arutles Oliver Kruuda otsuse üle müüa Kalev Chocolate Factory norralastele Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhtaja Sirje Potisepp.
Pärast ebaõnnestunud katsetusi on suurettevõtja Oliver Kruuda leidnud Kalevi maiusetootmisele ostja, kelleks on Norra suurkontsern Orkla. Tehingu hinda osapooled ei avalikusta, ent Äripäeva hinnangul võib see olla suurusjärgus 350 miljonit krooni.
Investori ja Oliver Kruuda kreeditori Marcel Vichmanni sõnul on Kalevi müük Oliver Kruuda jaoks emotsionaalselt väga raske otsus.
Orkla on kindlasti hea valik, kuid emotsionaalselt on kahju, et Eesti omanikega ettevõtteid nii väheseks jääb, kommenteeris Äripäevale ETK juht Kati Kusmin Oliver Kruuda otsust müüa Kalev Chocolate Factory Norra kontsernile Orkla.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.