Leiame, et laenude ja liisingute väljastamise mahu vähenemise põhjus on pigem ettevõtete laenude amortiseerumises, sõnas Swedbanki ettevõtete panganduse tegevdirektori kt Karin Lamp.
"Me leiame, et pigem on asi siin ettevõtete laenude amortiseerumises ehk siis laenuportfell amortiseerub kiiremini, kui kasvab uute väljaantavate laenude maht. See on ka loomulik, sest kindlus uute investeeringute tegemisel pole sama, mis buumi ajal," kommenteeris Lamp keskpanga statistikat, et ettevõtetele väljastatud laenude ja liisingute kogumaht vähenes viimase aasta jooksul 8,7 protsenti.
"Samas oleme seoses euro lähenemisega täheldanud, et trend uute laenude väljastamisel on pisut kasvanud ning ettevõtjatel on jälle julgust teha pikemaajalisi investeerimisotsuseid. Laenu taotlemise suurenemist on näha ennekõike eksporditavate tööstusettevõtete poolt," märkis ta.
Lamp lisas, et seoses majanduse stabiliseerumisega on ka laenutingimused pigem soodsamaks läinud ning kliendi riskimarginaalid 2009. aasta algusega võrreldes langenud. "Paljud ettevõtjad on kogunud ka suuremaid likviidsuspuhvreid, et igapäevane majandustegevus ei saaks keskkonna muudatustest häiritud. Täheldada võib ka seda, et meie regiooni riskisus on alla läinud ning paljud multinatsionaalsed ettevõtted on taas hakanud hoidma vabu vahendeid kohapeal."
"Kordan ka üle, et me oleme andnud ja anname ka edaspidi laenu neile ettevõtjaist klientidele, kes tulevad meie juurde tugeva projektiga. Jälgime seal ka rahavoo ennustatavust ja stabiilsust. Neil, kes eelpoolnimetatud tingimusi täidavad, laenu saamisel takistusi ei ole," ütles Lamp.
Seotud lood
Wendrel on jah see õnnelik seis, kus oleme investeeringutesse rohkem oma vahendeid suunanud ja vähem laenukapitali, sõnas ettevõtte tegevjuht Vahur Roosaar.
Ettevõtetele väljastatud laenude ja liisingute kogumaht vähenes viimase aasta jooksul 8,7 protsenti.
Eesti ettevõtete kuust kuusse laenukasvu langus oli aprillis väiksem kui eelmisel kuul, aastane kasv püsib aga kokku negatiivne, sõnas Nordea Marketsi peaökonomist Tõnu Palm.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.