Premia Foodsi teise kvartali käibeks kujunes 333 miljonit krooni, mida on eelmise aastaga võrreldes veidi üle kümnendiku enam.
Käivet vedas eelkõige üles jäätise müük - võrreldes aastataguse perioodiga kerkis segmendi käive 57% ehk 143,8 miljoni kroonini. Suure tõusu oluline põhjus peitub ülevõetud Hladokombinat No 1 tulemuste konsolideerimises.
Kala- ja kalatooteid müüdi 105,1 miljoni krooni eest, mis tähendab aga mullusega kõrvutades 8% suurust langust. Väiksem käive tuli ka külmutatud toodete segmendist, kus müüginumbriks kujunes 80,3 miljonit krooni, mullu samal ajal saadi nimetatud segmendi käibeks 92 miljonit krooni.
Kalatoodete müügi vähenemise põhjuseid on kolm: oluliselt kallinenud toorkala hinnad, mis vähendasid märkimisväärselt nõudlust, maikuus toimunud põleng ettevõtte Soome Uusikaupunkis asuvas kalatootmisüksuses ja Lihavõtted, mis mõjutavad kalatoodete müüki Soomes märkimisväärselt, ja mis 2010.aastal jäid 1.kvartalisse, erinevalt 2009.aastast, mil pühad jäid 2.kvartalisse, teatas ettevõte börsile.
Tulekahju mõju AS-i Premia Foods konsolideeritud majandusaasta tulemustele ei ole siiski oluline, kuna seoses tootmise ja müügiportfelli ümberkorraldamisega on hetkeks taastatud ca 75 % tulekahjueelsetest müügimahtudest ning neljanda kvartali alguseks jätkub müük eeldatavasti täiemahuliselt vastavalt plaanile.
Külmutatud toodete müügi mahajäämuse peamiseks põhjuseks on vähenenud ostujõud, kuid mahajäämus eelmise aasta võrreldavate perioodidega on siiski jätkuvalt vähenemas.
Teise kvartali tulemustes kajastub alates maikuust Premia Foodsiga konsolideeritav OOO Hladokombinat No 1, sealjuures mai- juuni tulemused on Peterburi turult olnud väga positiivsed ning ettevõte on täitnud talle ülesandeks seatud plaanid. Jätkuvalt hoiab OOO Hladokombinat No1 Peterburi turul teist positsiooni. Baltikumis jätkab Premia Foods jäätiseturu liidrina, olles esikohal Eestis ja esimese kahe juhtiva kaubamärgi seas Lätis ja Leedus. Jäätis annab tänaseks Premia Foodsi portfellist kolmandiku, kala ja kalatooted ca 40% ja külmutatud tooted 28%.
Teise kvartali käibekasvuks kujunes 11,1%. Käibekasv võrrelduna esimese kvartaliga on aga 42%, sealjuures käibekasv ilma maikuust konsolideeritava OOO Hladkombinat No 1 käibeta on 18,8%.
Seotud lood
LHV analüütik Nils Vaikla ütles Äripäevale, et täna avaldatud Premia Foodsi 2. kvartali müügitulemused vastasid üldjoontes LHV ootustele.
Balbiino teenis II kvartalil 63 179 000 krooni, avaldas ettevõte müügidirektor Hindrek Männik Äripäevale.
Premia Foodsi 2. kvartali käibetulemused olid ettevõttele ootuspärased, ütles Premia Foodsi juht Kuldar Leis, kes kiitis, et käibekasv 11,1% oli arvestades erinevatel turgudel valitsevaid olusid kindlasti tubli saavutus.
5. novembri USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutuda investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiks Donaldi Trumpi võit mõjutada aktsiaturge kaubandus-, energia-, kaitse- ja tehnoloogiasektorites.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele