Kui ETK Grupi teised ketid kasvatasid käivet, siis ühe poe võrra väiksema Maksimarketite keti käive kahanes peaaegu viiendiku.
ETK Grupi esimese poolaasta netokäive oli 2,6 miljardit krooni, vähenedes möödunud aasta sama ajaga võrreldes 7,6 protsenti.
Grupi suurimat käivet näitas esimesel poolaastal 1,21 miljardi kroonise netokäibega kauplustekett Konsum, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 5,1%. Ketti kuulub 63 kauplust.
A ja O keti netokäive oli esimesel poolaastal 592 miljonit krooni, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 1,3 protsenti. A ja O ketti kuulub 160 kauplust, mis on 4 kauplust enam kui möödunud aasta samal perioodil
Maksimarketite netokäive esimesel poolaastal oli 394 miljonit krooni, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 19,6 protsenti. Maksimarketite arv on 1 kaupluse võrra vähenenud, nüüd 7 kauplust.
Mitteketikaupluste arv on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes vähenenud 8 kaupluse võrra.
ETK juhatuse esimehe Kati Kusmini sõnul ei ole grupp eelmise aasta taset veel saavutanud, kuid langustempo on aeglustunud iga kuuga. „Eesti Konjuktuuriinstituudi tarbijabaromeetri andmetel on meie tarbijate kindlustunne alates kriisi madalpunktist küll paranenud, kuid paljude perede rahaline olukord on tasakaalus vaid tänu oluliselt piiratud kulutustele,“ kommenteeris Kusmin.
ETK Grupis tegutseb 19 tarbijaühistut üle Eesti, kelle klientomanikeks on 82 444 ühistute liiget. ETK-le kuuluvad Maksimarketi, Konsumi, A ja O, E-Ehituskeskuse, Säästu, Meieri ja Säästukaardi kaubamärgid.
Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta I poolaasta auditeerimata käive
oli 3,0 miljardit krooni, kahanedes aastaga 5,5%, 2009. aasta sama aja käive oli 3,2 miljardit krooni.
Seotud lood
Rimi Eesti Food AS rajab Tallinna piirile Laagrisse Maksimarketi kõrvale uue kaubanduskeskuse. ETK juhi Kati Kusmini sõnul on see ainult positiivne uudis.
Viimased kuud näitasid kaubanduses stabiliseerumise märke, kusjuures hooajarõivaste ja -jalatsite ning elektroonika müük näitas selget kasvu, rääkis Viru keskuse juht Ants Vasar.
Laienemise ja ehitamise tõttu on Kristiine keskuse müüginumbrid möödunud aastast paarkümmend protsenti maas, rääkis Kristiine Kaubanduskeskuse ASi juht Allan Remmelkoor.
Comarketi kaubamärgi all tegutseva ABC Supermarketite käive kasvas juunis 21% ja I poolaastal mullusega võrreldes 14%.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.