Comarketi kaubamärgi all tegutseva ABC Supermarketite käive kasvas juunis 21% ja I poolaastal mullusega võrreldes 14%.
"ABC Supermarketite käive näitab 21%list plussi, aga meil on üks uus kauplus juures," rääkis Vips. "Vanade poodide pealt on juunikuu käive 4%ga plussis. Tervikuna on poolaasta käive 14%ga plussis, 310 miljoni peal."
"Sel suvel tulid jäätiserekordid ja joogirekordid nagu ei kunagi varem. Inimesed kulutavad suure osa eelarvest oma jahutamisele," analüüsis Vips põhjusi.
Vips lisas, et täna võiks ta kaubandusest ja oma ettevõtte käekäigust palju rääkida, sest ABC Grupp läheb börsilt ära. "Aga ma ei usu, et eelolevatel kuudel palju paraneb. Septembris on käibe kasv nullilähedane, sest koolieelarved on inimestele olulisemad kui jäätiseeelarved. Kolmandal kvartali jooksul tuleb ehk 2-3%line tõus, meie kaupluste käibe kasv on üldisest tõusust protsendipunkti võrra ees, 3-4% peal," märkis ta.
Seotud lood
Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid ütles jaekettide ja tootjate suhteid kommenteerides, et kindlasti vastaks väide jaekettide diktaadi kohta tõele seal, kus puudub piisav konkurents, kuid Eestis on muu Euroopaga võrreldes üsna tavatu seis, kus turg on jagatud nelja üsna võrdse keti vahel.
Viimased kuud näitasid kaubanduses stabiliseerumise märke, kusjuures hooajarõivaste ja -jalatsite ning elektroonika müük näitas selget kasvu, rääkis Viru keskuse juht Ants Vasar.
Terve selle aasta languses püsinud jaemüük vähenes juunis eelmise aasta sama ajaga võrreldes püsivhindades 7%.
Ülemiste keskuse käive kukkus vähem, kui Eesti jaekaubandus keskmiselt, kommenteeris reedel avaldatud jaemüügistatistikat keskuse juht Guido Pärnits.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”