Alles kolm kuud tagasi esimese kvartali tulemustele toetudes vaatasid USA suuremate jaemüüjate juhid üsna ühtmoodi ettevaatliku optimismiga tulevikku, märkides, et nende kliendid ehk tarbijad on veidi kindlamaks muutunud.
"Me arvame, et tarbijad ei peida ennast enam, kuigi nad on oste tehes endiselt väga pragmaatilised," märkis oma esimese kvartali tulemusi kommenteerides näiteks kaubamajaketi J.C. Penney juht Mike Ullman. Kolm kuud hiljem kirjeldab sama mees olukorda jaeturul kui jätkuvat tegutsemist ebakindla tarbijaga keskkonnas ning prognoosib aasta teiseks pooleks nõrka nõudlust. Vaatamata eelmise aastaga võrreldes tugevamatele äritulemustele on jaemüüjate jutt koos USA makronäitajate nõrgenemisega ka kraadi võrra pessimistlikumaks muutunud.
Kodusisustust müüva Lowe'si juht Robert Niblock märkis, et hoolimata USA heale majandustaastumisele viitavatest märkidest aasta alguses, on tarbija õrn, mistõttu tugevat kasvu ei saa näha enne, kui tööturg ja kinnisvaraturg näitavad stabiilset paranemist. Viimast pole Niblocki hinnangul sel aastal aga veel oodata.
Keerulises ärikliimas püüab jätkuvalt paremini kohanduda ka Lowe'si suurem konkurent Home Depot, kes oma teise kvartali tulemustega koos tõstis ka kogu aasta kasumiprognoosi. Viimane võiks olla justkui hea märk, kui mitte samal ajal käibeprognoosi allapoole poleks toodud. Home Depoti finantsjuht põhjendas mõnevõrra vastuolulist prognoosimuutust oodatavate väiksemate kuludega.
Maailma suurim jaekett Wal-Mart suutis oma teise kvartali tulemustega analüütikute ootusi ületada, lisaks sellele tõstis odavkett ka kogu aasta kasumiprognoose. Siiski viitavad ka Wal-Marti teise kvartali numbrid USA tarbija nõrkusele - võrreldavate poodide käive kukkus USAs 1,8%, tugevaid tulemusi suudeti näidata tänu välisturgudele, kus valuutakursside muutuste mõjudeta kosus käive 7,3%.
"Majanduse aeglane taastumine mõjutab endiselt meie kliente ja me ootame, et nad jäävad oma kulutustes ka edasi ettevaatlikuks," märkis Wal-Marti juht Mike Duke. Sarnaselt teiste jaemüüjatega on ka Wal-Martis tugev fookus pandud kulude peale - puhaskasum kasvas kiiremini kui käive.
Analoogselt maailma suurima jaemüüjaga samuti madalamate hindadega ostjaid meelitava Targeti kvartalitulemused mahtusid jaemüüjate üldpilti - väikese käibe kasvu taustal paisutati kasumiaruande joonealust numbrit üsna tublisti. Targeti juhi Gregg Steinhafeli sõnul näitas kontserni jaemüügisegment prognoositust väiksema käibe juures tugevat kasumlikkust. "Hoolimata taastumise tempost, oleme me jätkuvaks kasumliku turuosa võitmiseks hästi positsioneeritud," märkis Steinhafel.
Kesklassile suunatud kaubamajakett Kohl's sikutas oma ülejäänud aasta prognoose nõrgemaks muutunud signaalide tõttu allapoole.
Kontserni juhi Kevin Manselli sõnul on nende klientide suurimaks väljakutseks töökohad. "Isegi kui nad töötavad, on nad ikkagi oma töökoha pärast mures ja nad säästavad rohkem," märkis Mansell.
Kokkuvõttes näib, et USA suurte jaekettide juhid on võrreldes eelmise kvartali tulemuste avaldamise ajaga viimaks realistlikumaks muutunud ja ootavad heal juhul nõrka kasvu.
Sellises olukorras on puhaskasumi paisutamiseks kõige otsem tee kulude kontroll, mida ka jätkuvalt tehakse. Koos tarbijatega on ka jaemüüjad seega sunnitud rihma pingutama.
Paremas olukorras on need jaemüüjad, kelle äri ei baseeru vaid raskustes vaevleval USA tarbijal ehk kes arvestatava osa käibest saavad välisturgudelt.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele