Mullu loodi 11 284 uut ettevõtet, millest 11% juba ekspordib ja 18% plaanib ekspordiga tegelema hakata, teab EAS. Kas seda on palju või vähe? Majandusolukorda arvestades soovime loomulikult, et see number oleks võimalikult suur. Augustis alustabki oma sügisest hooaega EkspordiAkadeemia. Mida eksportöör ses akadeemias osalemisest saada võiks?
Puutudes iga päev kokku ekspordi ja eksportööridega, on kerkinud esile kaks suuremat takistust - julgus ja teadmised. Sageli kuulen küll takistustena hoopis erinevaid pseudopõhjuseid -näiteks "kliente on raske leida", "eristuda on keeruline", "kui vaid raha rohkem oleks…" jne. Kuid pigem on need sümptomid, mitte põhjused.
Julguse või ambitsioonide puudumise põhjuseks on hirm tundmatuse ees, seega puuduvad hoopis ekspordi arendamiseks vajalikud teadmised. Arendades teadmisi praktilistest sammudest, tekib ühtlasi ka selge visioon ja sellega kaasnev entusiasm, kuidas töö välisturgudel paremini toimima panna. Seetõttu ongi oluline anda ettevõtjaile teadmisi ja inspiratsiooni.
Teadmised, kogemuste vahetus ja inspiratsioon ongi EkspordiAkadeemia põhieesmärk. Akadeemia "kavaluseks" Eesti ekspordivõimekuse tõstmisel on osalejatele teadmiste jagamise kaudu nende inspireerimine ja julgustamine. Kuidas?
Ühes olen veendunud - teadmiste puudus ei kummita tehnilistes küsimustes. Raskused on märksa sügavamal - turgude mõistmine, konkurentsieelised, eristumine, läbilöögivõimeline ärimudel jne. Just nende põhjustega võitlemine on EkspordiAkadeemia ülesanne. EkspordiAkadeemia seminaride sari on ülesehitatud Alex Osterwalderi ärimudeli struktuuri järgi. Iga seminar tegeleb ühe olulise komponendiga, millest sõltub ekspordi toimimine tervikuna. Oluline on vaadelda erinevaid vajalikke tegevusi kompleksselt, neid kontekstist välja kiskumata.
EkspordiAkadeemia toob esinema silmapaistvaid praktikuid nii välismaalt kui ka Eestist. Sügishooaja teemade seas on kliendisuhted, kuidas neid luua ning hoida, millest tuleb järgmisele seminarile rääkima Rootsi päritolu Magnus Westerberg. EkspordiAkadeemia on hea koht, kus ergutada oma mõtteid, kuulata teiste kogemusi, mõtiskleda Eesti ja muu maailma edulugude üle ning koguda inspiratsiooni oma ettevõttes ekspordi arendamiseks, sest paigalseisu ei tohiks praeguses majandussituatsioonis endale ükski ettevõte lubada.
EkspordiAkadeemia korraldamist kaasrahastab EASi teadmiste ja oskuste arenguprogrammi raames Euroopa Sotsiaalfond
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.