• OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,83%5 949,91
  • DOW 301,65%43 221,55
  • Nasdaq 2,45%19 511,23
  • FTSE 1001,21%8 301,13
  • Nikkei 2250,37%38 588,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,46
  • OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,83%5 949,91
  • DOW 301,65%43 221,55
  • Nasdaq 2,45%19 511,23
  • FTSE 1001,21%8 301,13
  • Nikkei 2250,37%38 588,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,46
  • 01.11.10, 06:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

On Saab Spykerile liiga suur suutäis?

Mis saab väikesest Hollandi sportautode tootjast, kes omandas endast mitu korda suurema Rootsi autotootja Saabi?
Reedel avalikustas maailmale enda kolmanda kvartali majandustulemused Hollandi sportautode tootja Spyker Cars, milles kajastuvad ka veebruaris General Motorsi vasara alt päästetud Saabi numbrid.
Kui neid tulemusi vaadata, siis paratamatult tekib kohe mõte, kas sääsk on alla neelanud elevandi ja kas see saab olla jätkusuutlik kooslus.
Esmalt kasvas aastases võrdluses Spykeri käive veidi üle 250 korra, 1,1 miljonilt eurolt 275,4 miljonile eurole. Käibe tõusuga käsikäes suurenes ka kahjum.
Kui läinud aastal teeniti kolmandas kvartalis 4,06 miljonit eurot kahjumit, siis sel aastal koos Saabiga juba 39,9 miljonit.
Mõneti on need numbrit ehmatavalt halvad, sest suurem osa autotootjatest on see kvartal teatanud isegi rekordilistest kasumitest.
Firma aktsia sai Amsterdami börsil kõva hoobi osaliseks, sest Saab alandas 2010. aasta müügiprognoosi 45 000 autolt 30 000 autoni, kuid peaeesmärk – toota 2012. aastal 120 000 autot ning jõuda sellega kasumisse – püsib endiselt.
“Saabi tulevik saab olema raske,” ütles Effectenkantoori analüütik Martin Crum Bloombergile. “Saabi üle võttes olid tehased täiesti kinni ning asjade käima saamine nõudis suurt pingutust. Positiivne on see, et säilitati tulevate aastate prognoos.”
Aga mida siis arvata Spykeri tegemistest? Esialgu baseerub kõik veel lootusel, et Spyker suudab Saabi majandada paremini kui GM ja nõudlus Rootsi autode järele taastub. Murettekitav on ka fakt, et Spyker on üksi suutnud viimase 10 aasta jooksul napilt kasumisse jõuda vaid 2006. aastal.
Spykeri aktsia Amsterdamis pole ka midagi ihaldusväärset. Madal likviidsus ja nadi hind on sundinud firma tegevjuhti taas kord kinnitama plaani tulla 2011. aasta aprillis Stockholmi börsile. Kui lüüa kõik näitajad kokku, siis mina soovitaksin Spykeri aktsiast hoiduda. Kui aga firma suudab Saabi taas kasumlikuks muuta, siis Spykeri aktsia Rootsi börsil oleks juba ostmist väärt.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Indrek Kald

Seotud lood

Börsiuudised
  • 29.10.10, 10:44
Saabi uus omanik kümnekordistas kahjumit
Endise Rootsi autotootja Saabi kahjumliku tegevuse üle võtnud Spyker Cars teatas täna, et kolmanda kvartali kahjum suurenes.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele