• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 18.12.10, 15:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raie: tütarettevõtte loomine välisturul on kõige kulukam 

Traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad, sõnas Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Siim Raie.
"Keskmist välisturule sisenemise hinda ei ole võimalik välja arvutada," rääkis Raie välisturgudele mineku kulust. "Olemasolevate toodete pakkumine eBays või mõnes muus rahvusvahelises online poes ei pruugi olla väga kulukas. Mida loomingulisemalt ja nutikamalt läheneda, seda odavamalt saab," lisas ta.
Ta tõdes, et traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad. "Tihti Eesti ettevõtetele ka kättesaamatud."
"Ettevõtja peab arvestama, kõikide kuludega, mis on seotud kauba või teenuse lõpptarbijani jõudmisega nii tootmises, transpordil kui turunduses. Lõpphind ei võrdu kulud pluss kasumimarginaal vaid on maksimum, mida tarbijad on nõus saadava hüve eest maksma. Meie ettevõtete hinnakujundus on aga tihtipeale kulupõhine," tõdes Raie.
Ta rääkis, et turu-uurimise ja ettevalmistustöö hind sõltub sellest, kui palju on ettevõtja ise nõus vaeva nägema. "Muidugi on võimalik 50 000 kuni 500 000 krooni eest tellida konsultandilt või instituudilt turu-uuring koos kontaktidega. Lihtsam on aga ise olemasolevatest raportitest, uuringutest ja avalikust infost ülevaade kokku panna."
"Siis talletub rohkem infot ja teadmisi teie ettevõttesse. Mõlemal juhul tuleb aga enne läbi mõelda, mis infot otsima minnakse. Turu-uuringu lähteülesande koostamine on teinekord olulisem ja keerulisem kui vajamineva info otsimine," märkis Raie.
Raie ütles, et mida kiiremini välisturgudele minekuga seotud kulud ennast ära tasuvad, seda parem. "Eksportimisel kasvab hüppeliselt ettevõtte vajadus finantsarvestuse järgi. Juhtida tuleb mitte ainult kulusid ja investeeringuid vaid ka käivet," lausus ta.
 

Seotud lood

Uudised
  • 07.12.10, 07:01
Ekspordiratast eelistab ettevõtja ise leiutada
Eesti eksportöör läheb välisturgudele ise jalgratast leiutama, kuigi esmase info allikana võiks kasutada Eesti välisesindusi sihtriikides. Ettevõtjate sõnul aga sealt alati abi ei saa.
Uudised
  • 11.12.10, 13:44
Ministeerium: eksportijad on muutunud teadlikumaks  
Kuigi Eesti eksportöörid on uutele turgudele sisenemisel üha teadlikumad, on veel ka neid, kes vaatamata suurele tahtmisele selleks valmis ei ole, sõnas välisministeeriumi äridiplomaatia ja analüüsi büroo direktor Jaan Reinhold.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele