• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 19.12.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku reklaam võib eksitada õllesõpru

Nimelt pakutakse seal pubikülastajale uut moodi töödeldud õlut, mille kohta annab taustatekst teada: "Puhas värskus. Saku Originaal. Kristallfiltreeritud. Mitte keedetud."
"Saku Õlletehas eksitab tarbijat, kui ütleb, et nende õlu ei ole keedetud," kommenteeris konkurent, ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noop. "Kui ta ütleks, et nende õlu ei ole pastöriseeritud, siis oleks kõik õige olnud."
Noobi kinnitusel on keetmine õlleteo alus ja keedukoda õlletehase süda. "Õlut ei saagi teisiti teha kui virret keetes," seletas Noop. "Just keedus paneb õlle maitse paika."
Ka õlletootjate liidu juht Jüri Kert möönis, et reklaam on eksitav. "Ehkki inimesed ju üldjuhul õlle tegemisest suurt midagi ei tea, võib nii mõnelegi seda reklaami vaadates jääda mulje, et Saku Õlletehas on õlle valmistamiseks mingi täiesti uue tehnoloogia leidnud," rääkis ta.
"Reklaamis on keetmise all siiski mõeldud pastöriseerimist, mis paljudel juhtudel on viimane etapp enne õlle villimist. Pastöriseerimine tähendab õlle kuumutamist teatud kraadideni, et hävitada pärmid ja bakterid ning pikendada õlle säilivust," selgitas Kert.
Saku Õlletehase kommunikatsioonispetsialisti Kaarel Kutti kinnitusel mõtlesid nad reklaamiagentuuris Division teostatud telereklaami võimalike tõlgendusohtude peale, ent leidsid, et antud lahendus - lööva ja selge reklaamikeelega reklaam - on parim, toomaks välja Originaali eripära.
"Nende inimeste jaoks, kes teavad, kuidas õlut tehakse, võib see ehk tõesti tunduda mõnevõrra eksitav, aga tavainimese jaoks peaks Saku Originaal mällu jääma kui teistsugune õlu," ütles Kutti.
Ma ei usu, et Saku Originaali telereklaam eksitab tarbijat. Reklaamis on kasutatud kujundlikku võrdlust. Meie eesmärk oli reklaamiga välja tuua kristallfiltreeringu kui protsessi eripära, sest tavaline õllejooja ei tea, mis asi see kristallfiltreering on. Reklaamiagentuur mõtles, kuidas seda kujundlikult selgitada, et inimestel tekiks mingi assotsiatsioon.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele