Aasta hiljem päevast, mil USA autotootja General Motors teatas Saabi fännide kurvastuseks Rootsi tööstusikooni tootmise lõpetamisest, jätkub Trollhättani tehases töö ning liinilt veereb 39 uut Saabi tunnis.
Aasta on olnud raske, tõdeb Saab Automobile'i juht Ake Jonsson Rootsi majanduslehele Dagens Industri. Ent alla vandumisest pole juttugi. Saabi surmasuust päästnud Hollandi sportautode tootja Spykeri juht Victor Muller on niisama optimistlik kui varem – Saabil on helge tulevik!
Firma ametlike omanike ringi pürib taas ka Vene ärimees Vladimir Antonov, kellelele General Motors väidetava seotuse pärast allilmaga Saabi müümast keeldus.
Uus algus on Saabil läinud kehvemalt kui loodeti. Aasta hakul tehtud müügiprognoosi – 60 000 autot, on tulnud kahel korral kärpida. Viimati tehti seda oktoobris 30 000-35 000 autole.
Eriti on tagurdanud Saabide müük firma olulisimal turul USAs, kus novembris müüdi vaid 397 autot. Samas Rootsis on Saabi populaarsus silmanähtavalt tõusul – novembris registreeriti 1119 uut Saabi. See on 86,2% enam kui läinud aastal, mil firma tuleviku suhtes valitses väga suur ebakindlus.
Prognoosist väiksema müügi tingis suuresti läinud aasta lõpul seisatud tootmise taaskäivitamine – esimesel poolaastal suudeti müüa vaid 10 000 uut autot. Tuleva aasta prognoos – 80 000 autot – on aga jätkuvalt jõus.
"Isegi kui me tulevaks aastaks seatud plaani ei täida, ei lähe firma hingusele," kinnitab Victor Muller, kes loodab uue aasta hakul sõlmida lepingud edasimüüjatega Venemaa, Hiina ja Brasiilia turul.
Kasumisse loodab Saab jõuda 2012. aastal, mil turule jõuab üle hulga aja esimene uus "päris Saab". See on 9-3, mille välise kuju lööb märtsis firmaga liitunud uus peadisainer Jason Castriota lukku umbes kuu aja pärast. Castriota on varem disaininud sportautosid nagu Maserati Grand Turismo ja Ferrari 599.
See mudel ei ole enam General Motorsi platvormil nagu uus Saab 9-5 ning tuleval kevadel turule jõudev 9-4X, vaid Saabi oma loodud uuel põhjal. Castriota plaan on anda Saab 9-3-le tagasi ka varasematest tuntud tilga kuju.
Kaubamärgidirektor Knut Simonsson lubab Saabile taas ikooni staatust.
"Meil olid omal ajal autod, mis hakkasid silma. Sihime uuesti ikooni staatust," ütles ta, lubades tuleval aastal uute mudelite poolest Saabi ajaloo intensiivseimat aastat.
9-3 järel oleks järgmine mudel BMW Mini mõõtu Saab, mida on kaua oodatud. Selleks vajab Saab aga uusi partnereid, projekti finantseerimine on lahtine.
Saabi omanike ringi loodab pääseda endine Spykeri osanik Vladimir Antonov, kelle seotust allilmaga ei tõestanud ei Rootsi valitsuse ega Antonovi enda USA eskpertidelt tellitud uuring. Saabi ostuks Mullerile raha laenanud Antonov peab praegu Rootsi meedia andmeil kõnelusi General Motorsiga, et taastada oma maine ja ametlikult Saabi osanikuks saada.
Tasub teada* 2009. aasta 18. detsembril teatas saneerimise all USA autotootja GM, et Saab Automobile läheb likvideerimisele.
* Aasta hiljem jätkub Rootsis Trollhättanis Saabide tootmine – tööl on 3600 inimest ja liinilt tuleb 39 autot tunnis.* Aastaks 2012 sihib Saab kasumit ja loodab müügi kasvatada 120 000-le autole (tänavu 35 000 autot).
Seotud lood
Saabi juht Victor Muller on teinud tarnijatele ettepaneku, et esialgu makstakse neile võlast tagasi vaid kümnendik, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.