Kui Soome pole Kauppalehti andmetel Liibüasse sõjalise valdkonna tooteid viimase kümne aasta jooksul müünud, siis teistest Euroopa Liidu riikidest on Liibüa sõjatehnikat hankinud seda vilkamalt.
Saksa lehe Der Spiegeli teatel on Liibüa ainuüksi 2009. aastal ostnud Euroopa Liidu riikidest kaitsetehnika hulka kuuluvaid tooteid 344 miljoni euro eest.
Näiteks Itaalia müüs Liibüale helikoptereid ja lennukeid 108 miljoni euro eest ja Malta väikesekaliibrilisi relvi ja automaatrelvi ligi 80 miljoni euro eest.
Saksamaa kaubavahetus Liibüaga ulatus 2009. aastal 53 miljoni euroni, sellest 80 protsenti oli sõjatehnoloogia.
Eestil statistikaameti andmetel kaubavahetust Liibüaga polnud.
Eelmisel aastal ulatus Soome eksport Liibüasse 8,3 miljoni euroni, sellest poole andsid kaevandusmasinad, teine suurem ekspordiartikkel oli puidukaup.
Viimase kümne aasta parim ekspordiaasta oli 2009, siis ulatus väljavedu Liibüasse 33 miljoni euroni. Kolmandiku summast ehk 10 miljonit eurot andsid kraanaautod, lisaks müüdi sinna Kummi- ja plastitootmise seadmeid 8 miljoni euro eest.
Kraanamüügi taga on Tamperes asuv Bronto Skylift. „Viisime sinna tõstukautosid tuletõrjele ja ka hiljem oleme väikest viisi Liibüaga kaubelnud,“ rääkis ettevõtte tegevjuht Esa Peltola.
Ameerika Federal Signal Corporationisse kuuluv Bronto Skylift on eksportinud tuletõrjetehnikat 120 riiki üle maailma.
Tolli andmetel pole kümne aasta jooksul Soomest Liibüasse soomusmasinaid saatnud. Sõjavastane ühendus Sadankomitea kirjutab oma veebiküljel kaitseministeeriumi ekspordilubadele viidates, et Patria esitles 2007. aastal Liibüa armeele ratastel soomusmasinat AMV.
Seotud lood
Välisminister Urmas Paeti sõnul toetab Eesti kiiret sanktsioonide rakendamist Liibüa juhtide suhtes, kes on vastutavad meeleavaldajate tapmise ja nendevastase vägivalla eest.
Saudi Araabia ametniku sõnul tõsteti päevast naftatoodangut umbes 8 protsendi võrra 9 miljoni barrelini, et kompenseerida Liibüa nafta ekspordi seiskumist.
Liibüa diktaator Muammar al-Gaddafi laseb meeleavaldajad maha tappa ja Lääs vaatab abitult pealt, kirjutab päevaleht Die Zeit. Mida annaks teha?
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.