Autokaupmehed otsivad alati uusi võimalusi oma tulusid suurendada ning seetõttu on ka nende huvi uute kaubamärkide vastu väga suur. Eestisse toodud Hiina automarkidega tuleb aga mitu aastat tööd teha ja elu näitab, kas tehtud investeeringud üldse tagasi saadakse, kirjutab autoturu ekspert Raido Toonekurg.
![Üks Eestisse jõudnud Hiina automark on BYD. Fotol on selle mudel Sealion 7.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c91a0ee5-6596-5eaa-b10f-428b7caf9493&width=3840&q=70)
- Üks Eestisse jõudnud Hiina automark on BYD. Fotol on selle mudel Sealion 7. Foto: imago images/Scanpix
Eesti autoturg on maksumuudatuste tõttu katsumusterohke. Enne mootorsõidukimaksu kehtima hakkamist elavnes turg oluliselt, aasta viimastel kuudel müüdi ja registreeriti rekordiliselt uusi sõidukeid. Kuigi majanduskonjunktuur pole kiita, olid automüüjatel väga kiired ajad ning autosid registreeriti veel ka aasta viimasel päeval.
Kätte jõudnud jaanuar
tõi majanduse tegeliku seisu selgelt esile. Samas pole selles midagi väga üllatavat ning analoogset tarbijakäitumist on nähtud ka teistel turgudel – kui maksunduses tehakse järske muudatusi, siis mõjutab see märgatavalt maksumuudatuse kehtima hakkamisele eelnevat ja järgnevat perioodi.
See kommentaar ilmus algselt
Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müüjate konkurentsiraportis.
Ilmselt annab selle aasta teine kvartal juba veidi paremat aimu, milliseks siinne autoturg tänavu kujuneb. Kuna intressid on hakanud langema, võime näha aasta teises pooles autoturu elavnemist sarnaselt kinnisvaraturuga, kus paistab esimesi elavnemise märke. Elu läheb ju edasi ning inimesed peavad tarbima ja ka autoga sõitma.
Elektriautodega joosti ette
Pikema perspektiiviga analüüsid ütlevad, et elektriauto on tulnud selleks, et jääda. Järgmise 1–3 aasta jooksul näeme ilmselt erinevaid hüppeid, kus elektriautode turuosa kasvab kord aeglasemalt, kord kiiremini. Nn traditsiooniliste autotootjate väljakutseks on teha elektriautosid kliendisõbraliku hinnaga ning samas enda jaoks kasumlikult. See on ülesanne, mida mitmed tootjad pole seni suutnud lahendada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eestis kukkus jaanuaris uute sõiduautode müük drastiliselt, müüdud 531 sõiduautost olid 331 hübriidautod ja 83 elektriautod, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit ehk AMTEL.
Autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe käis sõitmas Eestis esindused avanud Hiina autodega BYD. Ta tõdes, et endale ta Hiina autot ostma ei hakka.
Maailma suurimaks elektriautotootjaks nimetatav BYD on nüüd Eestis esindatud. Hiina tehnoloogiaga seotud probleemistik saadab sedagi.
Uudismudelite poolest rikka 2024. aastaga võrreldes tuleb tänavune autoaasta selgelt tagasihoidlikum, ent neljarattalised, millega sõitmist ajakirjanikud pikisilmi ootavad, ei puudu sellestki, nenditi raadiosaates „Autojutud“.
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.