Päev enne vabariigi aastapäeva pani Rimi oma pikaajalised töötajad valiku ette – kas kirjutada uuele sissetulekut kärpivale töölepingule alla või minema minna.
Tallinnas Mustamäel Rimi poes töötava Aita sõnul teatati 23. veebruaril poetöötajatele, et tunnitasupõhine palk on nüüd minevik ja edaspidi hakkavad kõik saama kindlat kuupalka, kirjutas Õhtuleht.
"Väga suurelt kaotavad just nimelt need, kel on pikem staaž. Töötajatega, kes on ametis olnud vaid aasta, ei juhtunud midagi. Nende palk jääb samaks, teised kaotavad aga 1000–2500 krooni," seletab Aita.
Ühe idee algataja, Haabersti Rimi juhataja Marko Põdra sõnul lõikavad uuest süsteemist kasu nii töötajad kui ka tarbijad – töötajal avaneb võimalus areneda ja tarbijale on info kättesaadavam. "Kuigi uue süsteemi juurutamine oli raske, on paljud töötajad leidnud selle pigem positiivse muutusena. Nii kaotus palgas kui ka tõus ühele teenindajale ei ole väga suur, see jääb suurusjärku 10–15 eurot," tõrjub Põder Rimi müüjate süüdistusi.
Seotud lood
Kuigi teenindus- ja kaubandustöötajate ametiühingu hinnangul on Rimi rikkunud seadusest tulenevat kohustust teavitada töötajaid eelseisvatest muudatustest, mis mõjutavad töötajate sissetulekut ja töökorraldust, väidab ettevõte ise vastupidist.
Rimi kauplustes algatatud struktuurimuudatused toovad paljudele töötajatele kaasa palgalanguse, mis erinevalt Rimi esindajate väidetest ulatuvad mõne ametikoha puhul 160 euroni, kinnitas teenindus- ja kaubandustöötajate ametiühing.
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!