2009. aastat oleme nimetanud ehitusmaterjalitööstuse jaoks katastroofiliseks - mõningate tooterühmade müük vähenes mitu korda ning kaardilt kadus hulk tootjaid. Kahjuks oli 2010. aasta siseturu tarbeks ehitustooteid valmistavatele ettevõtetele veelgi halvem. Lisaks lõpetas tegevuse üks suuremaid tootjaid - AS Glaskek.
Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvate ettevõtete ehitusmaterjalide müügikäive 2010. aastal kokkuvõttes küll kasvas 9% võrra, 5457 miljoni kroonini, kuid samas suurusjärgus ehk 8% kahanes siseturumüük.
Nukraim seis killustiku ja liiva müüjatel . Kogu 2010. aasta jooksul olid kõige halvemas seisus paekivikillustiku ja liiva müüjad, kes jäid umbes kolmandikuga alla möödunud aasta müügile.
Eelkõige oli selle taga teedeehituse problemaatika, sest betoonisegude ja betoontoodete müük oli ligikaudu samal tasemel 2009. aastaga ning betoonelementide müük kasvas. Betoonelementide kasvu mõjutas positiivselt eksport, paraku mängis olulist rolli ka see, et 2009. aasta tase oli lihtsalt väga madal. Avatäidete kogunumbrid näitasid vaid väikest kasvu, kuigi ettevõtetel eraldi läks suhteliselt hästi. Kogutulemit mõjutas ASi Glaskek pankrot - vähenes eelkõige rippfassaadide müük. Puitakende müük näitas kasvu enam kui veerandi võrra, võtmesõnaks ikka eksport. Kasvas ka soojustusmaterjalide ja kuivsegude müük, umbes samal tasemel oli seinamaterjalide müük, veidi andis tagasi katusematerjalide müük.
Krimelte mullu ekspordis esirinnas. 2010. aastal kasvas Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvate ettevõtete eksport üle 600 miljoni krooni ehk 2557 miljoni kroonini.
Suurima ekspordikäibega oli ehitusvahtude tootja Krimelte. Rohkem kui 100 miljoni krooni eest eksportisid kaupu veel lubjakivitoodete pakkuja Nordkalk, avatäidete tootjad Saku Metall ja Metus-Est ning betoonelementide valmistaja Tartu Maja Betoontooted.
Enam kui poole käibe ulatuses eksportisid mainitud ettevõtete kõrval veel avatäidete tootjad Fenestra, Viking Window, Saajos ning T-Tammer, betoonelementide valmistaja Muuga Betoonelement, müüritise elementide tootja Aeroc ja plasttorude valmistaja HAKA Plast.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.