Ravimiamet leiab, et ravimireklaami järelevalve tõhustamiseks oleks muu hulgas vaja luua ametikohad inspektoritele, kes külastaksid arstidele mõeldud üritusi ning kontrolliksid neile tehtavat ravimireklaami.
Mai alguses tegi ravimiamet sotsiaalministeeriumile kaks ettepanekut ravimiseaduse muutmiseks ja ravimireklaami järelevalve tõhustamiseks.„Esimene muudatus ravimireklaami järelevalve parandamiseks on seotud ravimiseaduse § 107 (ravimireklaami nõuete ning ravimi väljakirjutamise ja müügi kingitustega mõjutamise keelu rikkumine - toim) muutmisega, millega laiendatakse vastutajate ringi nõuete rikkumise eest,“ ütles ravimiameti peadirektori asetäitja abi Kaili Lellep.
„Ettepaneku kohaselt nähakse vastutus ette nii ravimireklaami nõudeid rikkuva reklaami tellimise, teostamise kui ka avalikustamise eest sarnaselt reklaamiseaduses sätestatuga. Endiselt on vastutus ette nähtud ka ravimiseaduse §s 86 sätestatud ravimi väljakirjutamise või müügi kingitustega mõjutamise keelu rikkumise eest.“
Lellepi sõnul on teine muudatusettepanek seotud vajadusega tõhustada ravimireklaami riiklikku järelevalvet. „Ravimiamet tegi ettepaneku luua inspektorite ametikohad, mis on ette nähtud üksnes ravimireklaami järelevalve teostamiseks, pidades silmas vajadust nii farmaatsiaalaste kui ka õigusalaste teadmiste järele nendel ametikohtadel,“ selgitas ta.
„Kuna seni vastavad riiklikku järelevalve teostaja ametikohad puuduvad, on ravimiamet teinud ravimireklaami üle järelevalvet, kasutades selleks spetsialiste oma põhitöö kõrvalt. Ettepaneku eesmärk on oluliselt tõhustada ravimireklaami järelevalvet just osas, mis vajab ravimireklaami järelevalve inspektsioonide läbiviimist – näiteks arstidele korraldatavad üritused, erialaüritustel ravimite reklaamimine, ravimiesindajate külastused jne. Kirjeldatud müügiedendus vajab senisest enam tõhusamat järelevalvet, kuna sel viisil edastatud ravimiteave võib oluliselt kallutada nii ravimi väljakirjutajate, proviisorite ja farmatseutide kui ka patsientide ravimivalikut ebamõistlikus suunas,“ rääkis Lellep.
Ta lisas, et ravimiamet analüüsis ravimireklaami järelevalve muutmise vajadust kahest aspektist - vastavust Euroopa Liidu direktiivile 2001/83/EÜ ja ressurssidest lähtuvalt. „Ravimireklaami nõudeid rangemaks muuta ei saa, sest need on ELi tasandil ühtlustatud, kuid ravimiamet tegi kaks ettepanekut ravimireklaami tõhusama järelevalve saavutamiseks,“ ütles ta.
Mis puudutab ravimifirma MSD poolt 1. aprillil günekoloogidele korraldatud ürituse suhtes algatatud väärteomenetlust, teeb Lellepi sõnul ravimiamet otsuse eeldatavasti juunis.
Ravimiamet algatas 8. aprillil Äripäevas avaldatud materjali põhjal ravimifirma MSD (Merck Sharpe & Dohme) suhtes väärteomenetluse ravimiseaduse paragrahv 107 lg 2 alusel, mis käsitleb ravimireklaami nõuete ning ravimi väljakirjutamise ja müügi kingitustega mõjutamise keelu rikkumist. Selle teo eest võib juriidilisele isikule määrata rahatrahvi kuni 32 000 euro ulatuses.
Seotud lood
Aprillis kogunes üle saja naistearsti ravimifirma MSD "koolitusele". Salaja üritusel osalenud Äripäev nägi, kuidas ravimifirma teeb arstidele ajupesu.
Ravimiamet tegi lõpliku otsuse ravimifirma MSD (Merck Sharp & Dohme) väärteoasjas ning määras firmale 25 000 euro suuruse trahvi. Amet hakkas ettevõtet uurima tänu Äripäeva tehtud salavideole.
Eesti Ravimitootjate Liidu Eetikakomitee taunis ravimifirma MSD korraldatud koolitusel aset leidnud meelelahutust ning tegi ettepaneku muuta ravimiseadust nii, et sellega keelatakse meelelahutuse pakkumine.
Ravimifirma Merck Sharpe & Dohme (MSD) üsna omapärast koolitust on seal osalemata raske hinnata, ütles Glaxo SmithKline Eesti OÜ meditsiinidirektor Toomas Pruunsild.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?