CV-Online’i poolt mai lõpus läbi viidud küsitlusest selgus, et tööandjaid on nõus rohkem palku tõstma, kui tööotsijad ja töötajad seda ootavad.
Küsitlusele vastanud tööandjatest 21% planeerib veel 2011. aasta sees palku tõsta. Seejuures on töötajate ja tööotsijate ootused madalamad – palgatõusu ootab 18% vastanuist. Vastupidiselt kavatseb palka langetada 1% tööandjatest, palgalangust prognoosib aga 7% töötajatest ja tööotsijatest.
„Antud statistika näitab, et tööandjad tunnetavad ennetavalt vajadust palku tõsta, et häid töötajaid jätkuvalt enda juures hoida, mis tuli välja nii statistikast kui küsitluse kommentaaride osast. Samas töötajad ja tööotsijad ei ole veel saavutanud nö masu-eelset kindlustunnet ja vähemuses on need, kes juba julgevad palgalisa oodata. Veel ei ole julgust palgalisa küsida, kuigi vähemasti viiendiku tööandjate poolt juba on valmisolek olemas,“ kommenteeris tulemusi CV-Online’i turundusjuht Heikko Gross.
2012. aasta osas on märgatavalt suurem nii palgalisa pakkujate kui ootajate protsent. Tööandjatest plaanib palku tõsta 60% ning töötajatest ja tööotsijatest ootavad palgatõusu pooled.
„Võimalik, et tegemist on nö mõistva suhtumisega tööandjatesse – tajutakse majanduse elavnemist ja soovitakse sellest osa saada, ent ollakse nõus väikese ajalise lõtkuga,“ kommenteeris Gross prognoose 2012. aasta osas.
Üle 85% nii käesoleval aastal kui järgmisel aastal tööandjate poolt planeeritavatest palgatõusudest jääb 1-10% piiresse ning suuremaid palgatõuse kui 20% planeerib vaid paar protsenti tööandjatest.
Statistika põhineb CV-Online’i poolt mai lõpus tööandjate ning töötajate ja tööotsijate seas läbi viidud uuringule. Tööandjate seas oli vastanuid pisut alla 150, kelle seas olid nii suuremate ja väiksemate ettevõtte esindajad üle Eesti. Töötajatest ja tööotsijatest vastas üle 7500 inimese üle Eesti.
Seotud lood
Selleks aastaks prognoosib Swedbank reaalpalga kasvu ligilähedaseks 2%-le, mis viimaste palgaandmete valguses võib olla pisut liialt optimistlik.
CV-Online'i hinnangul jääb 2011. aasta eeskätt suuremate värbamiste aastaks. Seda toetab fakt, et 56% tööandjatest plaanib veel selle aasta sees töötajaid juurde palgata.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.