Oma kliente uute tingimustega siduva laopidaja Logistika Pluss tegevjuhi Toomas Orutari sõnul on uued mängureeglid tekitanud klientide seas pigem positiivset tagasisidet. Ta nentis, et nagu iga uue asja puhul tekkis ka ladustamise üldtingimuste rakendamisel ettevõtte pikaajalistel klientidel palju küsimusi, mistõttu tuli palju selgitustööd teha.
Üks selliseid punkte on näiteks kindlustus ja selle vastutusmäär lepingupartnerite vahel. "Enamasti arvab klient, et kaup peab laopidajal kindlustatud olema. Tegelikult sõltub kõik hoopis kauba iseloomust," ütles Orutar, kelle sõnul seoti uute tingimustega palju lahtisi otsi, millest kokkulepetes edaspidi lähtuda. Ta lisas, et suuremad laopidajad, kes üldtingimuste väljatöötamise töörühmas osalesid, on leidnud reeglitest enda jaoks kasu.
Üldtingimuste väljatöötamises osalenud OÜ Unieveem Eesti tegevjuht Mart Melles nentis, et ettevõttel on reeglite kehtestamisel tekkinud kahes punktis võtmeküsimusi, mis on läbirääkimistel klientidega rohkem aega nõudnud. Üks komistuskive on määr, mille ulatuses laopidaja kaupade eest vastutab. Kehtima hakanud üldtingimuste kohaselt on see 2 SDRi brutokilogrammi kohta. "Suurusjärk on klientide jaoks eksitav, aga selgitustöö abil saavad nad aru, et selline vastutusmäär on küllaldane," sõnas Melles.
Teiseks on keeruline reeglite kehtestamine välispankade nõudmiste tõttu. Kuna kohaldatud üldtingimused annavad laopidajale pandiõiguse, on see Mellese sõnul välispankadele vastumeelne. Siiski peab ta mängureeglite plussiks seda, et üldtingimused võeti vastu Hollandis kehtiva praktika põhjal ehk suur osa selgitustööd on välisklientidele juba seeläbi tehtud.
Üldtingimuste väljatöötamise juures kaasa rääkinud Smarten Logistics ASi tegevjuht Mait Miller ütles, et ettevõttel tuleb päevakorda ladustamise üldtingimuste lisamine uutesse kliendilepingutesse.
Tema sõnul on olemasolevates lepingutes konkreetsed tingimused ja vastutusalad kirjeldatud, mistõttu ole nende muutmine otseselt tarvilik. Eelkõige on uute tingimuste sisseseadmine lepingutesse klientidega läbirääkimiste küsimus.
Via 3L ei ole ladustamise üldtingimusi rakendanud ega nende reeglitega liitunud. See dokument on pigem teoreetiline visioon sellest, kuidas asjad laonduses võiksid välja näha. Päris elus lähtuvad pooled omavahelistest kokkulepetest ning enamasti ka Eesti vabariigi seadustest.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele