USA autotootja General Motors teatas, et autopiloodiga autod saavad tootmisküpseks aastaks 2020.
Sellise tähtaja käis välja GMi asepresident Alan Taub, vahendas auto24.ee portaali motor.ru. Taubi sõnul aitavad tehnoloogiad, mille kallal General Motors praegu töötab, osaliselt või täielikult anda sõiduki juhtimise üle elektroonikale. "Seejuures on meie jaoks kõige olulisemaks arengusuunaks ohutus," kinnitas ta. "Tuleviku abiseadmed võimaldavad täielikult vältida avariisid," märkis Taub.
Mõned tuleviku automaatjuhtimise süsteemide osad on kasutusel juba täna, nii näiteks paigaldatakse autodele seadmeid, mis hoiatavad telgjoone ületamise eest ning videokaameraid, mis hoiatavad nn pimedates nurkades olevate liiklejate eest.
Uue tasemeni jõutakse pärast seda, kui autosid hakatakse varustama sõidukite omavahelist kommunikatsiooni võimaldavate lahendustega.
Oma automaatjuhtimise süsteemide kallal töötavad praegu BMW, Volkswagen ja Google.
Seotud lood
"Ilma juhita" automaatselt liikuvad autokolonnid on muutumas reaalsuseks. Seda arendav organisatsioon SARTRE koos Volvoga on läbi viidud esimesed edukad katsetused kuni kolme kolonnis liikuva autoga, kirjutab whatcar.ee.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.