• OMX Baltic−0,09%269,32
  • OMX Riga−0,48%871,16
  • OMX Tallinn−0,23%1 719,04
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,57
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,4%8 295
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,91
  • OMX Baltic−0,09%269,32
  • OMX Riga−0,48%871,16
  • OMX Tallinn−0,23%1 719,04
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,57
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,4%8 295
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,91
  • 16.10.12, 13:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistika kallineb

Plaan uuest aastast tõsta mereveo tasusid tooks riigieelarvesse kuni 20 lisamiljonit.
Logistikuid paneb muretsema, et seaduse kohaselt peaksid jäämurdmise kinni maksma ka näiteks suvel Tallinna külastavad kruisiilaevad, mis seda teenust aga ei vaja ega kasuta. Eesti sadamatesse sisenemine kallineks kuni kuus korda ning see on firmadele, näiteks väetisetransiidiga tegelev DBT, juba tunda andnud - ettevõte kaotas kaks klienti.
Kas plaanite 2013. aastal teenusehinda tõsta? Miks?
RAHVUSVAHELISED KIIRKULLERTEENUSEDDHL Expressi müügi- ja turundusjuht Baltikumis Kristina LaaneotsJärgmise aasta hindu korrigeeritakse vastavuses eelmise aasta inflatsioonitaseme ja kulude kasvuga. Hinnatõus erineb riigiti, Eestis on see 4,9%, mis jääb eelmise aasta inflatsioonimäärast natuke allapoole. Usume, et meie kullerteenuste hinnad jäävad konkurentsivõimeliseks.
PAKIVEDU JA LOGISTIKAItella SmartPOST OÜ tegevjuht Risto EelmaaLogistikas, nagu mitmes teises valdkonnas, sõltuvad kulud suuresti sisendihindadest. Me ei tea täna, millise hinnatõusulaine toob kaasa elektrihinna tõus. Samuti ei kujuta ette, kui palju tõusevad kütusehinnad, mis logistikavaldkonda väga otseselt puudutavad. Oleme saavutanud pakimahud ja turuosa, mis võimaldavad tegutseda kasumlikult ja jätkusuutlikult. Juhul, kui üldine hinnatõus ei mõjuta meie sisendhindasid oodatust enam, siis me teenuste hindasid järgmisel aastal ei tõsta.
TRANSPORDITEENUSOÜ HALDJAOJA esindaja Raul RahtHetkeseisuga plaani pole, kuigi hinnad ümberringi tõusevad
MAA- JA MERETRANSPORTStella Group tegevjuht Kari JuvasSisendhinnad tõusevad ja seetõttu mõtleme ka hinnatõusule. Kui suur ja millal see olema saab, näitab aasta viimane kvartal.
LENNUNDUSEstonian Airi kommunikatsioonijuht Ilona EskelinenEstonian Air ei plaani piletihindu tõsta. Küll aga jälgime turul toimuvat ja oleme valmis kiirelt reageerima, kui olukord peaks muutuma.
AS Pakker Avio büroojuht Piret PräätsParaku ei saa Pakker Avio väga kindla veendumusega sellele küsimusele vastata. Lennutunni hinnas on kaks väga olulist komponenti: lennukikütuse hind ja lennujaama tasud. Viimased on seotud riigiettevõtete otsustega. Nafta hind maailmaturul on aga asi, mis kohe kuidagi ühe väikelennufirma tahtele ei allu ning viimased aastad näitavad, et kütus saab ainult kallimaks minna. Me ei planeeri lennutunni hinna tõusu, aga peame hinnatõusuga reageerima, kui kulukomponendid kallinevad.
AUTOVEODOÜ Iizmar juhataja Meelis MäsakIkka.
Miil OÜ juhatuse esimees Heiki HüttEi plaani küll. Ei ole vajadust. Ei oska veel täpselt tulevikku öelda, vara veel.
RAUDTEEVEODAS EVR Cargo esindaja Rain DorbekKuna infrastruktuuritasu on ASi EVR Cargo jaoks sel aastal märkimisväärselt tõusnud, oleme sunnitud järgmisel aastal tõstma oma veoteenuse tasusid. Kui palju täpselt, ei ole veel selge, kuid otsus peaks sündima peagi, sest kliente tuleb teavitada vähemalt kuu ette. Ka on meil kliente, kelle jaoks hind siiski ei tõuse.
AS Baltic Rail esidnaja Katrin AruOleneb üldisest majandusseisust Euroopas selle aasta lõpus, kui on lepingute uuendamise aeg.
Autor: Mariliis Pinn, Ave Lepik

Seotud lood

Arvamused
  • 16.10.12, 15:23
Lillo: mitmekordne tasutõus pole vastuvõetav
Riigikogu menetluses olev meresõiduohutuse seaduse muudatus tõstab laevade sadamasse või sadama reidile sisenemise eest võetavat tasu kuni seitse korda. Keskmine hinnatõus on kahekordne.
Uudised
  • 08.11.12, 09:36
Lillo: meremaksude tõus tuleks edasi lükata
Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalev Lillo soovitab loobuda plaanist jõustada uuest aastast merevedude maksutõus.
Uudised
  • 03.12.12, 12:57
Leebem maksutõus
Riigikogu majanduskomisjon otsustas eelnõu muudatustega vähendada oluliselt veeteetasu, lisada soodustusi ja leevendada tasu maksmise korda.
Uudised
  • 05.12.12, 13:06
Õunapuu: veeteetasu kahjustab Eesti majandust
Sotsiaaldemokraadid teevad täna riigikogus ettepaneku katkestada meresõiduohutuse seaduse muudatuste teine lugemine, kuna eelnõusse kavandatud uued veeteetasud toovad kahju nii Eesti mainele kui majanduskeskkonnale.
  • ST
Sisuturundus
  • 25.11.24, 10:21
Kinnisvara Dubais 2024-2025: kuidas osta kinnisvara ilma lisakulude ja riskideta?
Dubaisse kinnisvara ostmist, kas passiivse sissetuleku või elamisloa saamiseks, saab teha mugavalt oma kodust. Milliseid võimalusi Araabia Ühendemiraatide kinnisvaraturg investoritele pakub? Miks on üürikinnisvara ostmine kasumlik otsus? Nendele ja muudele küsimustele teab vastuseid just sealses piirkonnas kinnisvaraga tegeleva ettevõtte EstKing juht Igor King.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele