BLRT Gruppi kuuluv laevaehitusfirma Western Baltija Shipbuilding ja Taani ettevõte Gitte Henning A/S sõlmisid lepingu kalalaeva Gitte Henning S349 ehitamiseks.
See on esimene kalalaev, mille Western Baltija Shipbuilding ehitab „võtmed kätte“ põhimõttel, st annab selle tellijale üle täielikult varustatuna ja kasutusvalmina, teatas ettevõte.
Kalalaevad on ehitamise ja üleandmise poolest ühed keerulisemad. "Kogemus ja kontserni tootmisvõimsused võimaldavad meil teostada ka selliseid keerulisi projekte,“ ütles BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman. „Laev on vääriline jätk meie poolt seni „võtmed kätte“ printsiibil ehitatud laevadele, mille seas on ka maailma suurim gaasipraam Boknafjord,“ lisas ta.
Western Baltija Shipbuildingu direktori Jevgeni Petrovi sõnul näitab saadud tellimus tellija kindlustunnet ettevõtte suhtes. „Püüame vastata tellija ootustele,“ ütles ta.
Laev on ette nähtud skumbria, heeringa ja teiste pelaagiliste kalade traalimiseks. Aluse projekteerib Wärtsilä Ship Design (Norra). Ehitustööd algavad 2012. aasta mais ning kestavad 2013. aasta augustini. Projekti maksumus on ligi 32 miljonit eurot.
Laeva kogupikkus on 86,3 m, laius 17,6 m, kere kaal 2200 tonni. Laev varustatakse 13 külmutatud merevee mahutiga (RSW) kogumahutavusega 3200 kuupmeetrit. Kala peale- ja mahalaadimiseks kasutatakse vaakumsüsteemi.
Western Baltija Shipbuildingu spetsialistid paigaldavad kalatraalerile kogu vajaliku seadmestiku vastavalt spetsifikatsioonile. Paigaldatakse hübriidmootor koguvõimsusega 7500 kW: diiselmootor 5220 kW ja elektrimootor 2280 kW.
Samuti paigaldatakse laevale kaks põtkurit: 900 kW vööripõtkur ja 1470 kW asimuutkäitur. Laev varustatakse kahe generaatoriga: 2600 kW ja 800 kW. Laeva kiirus on kuni 17 sõlme, maksimaalne meeskonnaliikmete arv 14 inimest. Laevaehituse järelevalvet hakkab teostama klassifikatsiooniühing Det Norske Veritas.
Praegu ehitab Western Baltija Shipbuilding Leedus Klaipedas „võtmed kätte“ printsiibil kahte ökopuksiiri, kahte multifunktsionaalset laeva, kahte puistelastipargast ja põhjasüvendajat.
BLRT Grupp kontserni koosseisus tegutseb 66 tütar- ja 13 ühisettevõtet, mis annavad tööd ligi 4000 spetsialistile Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Norras, Venemaal, Poolas ja Ukrainas. Lisaks laevaehitusteenustele pakuvad kontserni ettevõtted laevade projekteerimise, remondi ja moderniseerimise ning utiliseerimise teenused. Kontserni tegevusalade hulka kuuluvad ka kõrgtehnoloogiliste konstruktsioonide tootmine, masinaehitus, vanametalli töötlemisenes, stividori- ja sadamateenused.
Seotud lood
BLRT osalusega Fiskerstrand BLRT AS võitis Norra veoteenuse pakkuja korraldatud rahvusvahelise konkursi kolme uue parvlaeva ehitamiseks.
Täna toimus järjekordne BLRT aktsionäride erakorraline üldkoosolek, mis jäi see kord ajakirjanike ja osade aktsionäride jaoks suletuks. Aktsionärid ei saanud endiselt kõikidele küsimustele vastuseid, sest osa neist puudutas ettevõtte ärisaladust.
Fjodor Bermani juhitava BLRT tütarfirma Elme Metall ostis pankrotistunud Levadia Metalli kuus kinnistut plaaniga suurendada laopinda ning kasvatada turuosa.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.