Kaubandus- ja bürookeskkondade arendaja ASi Kitman müük kasvas mullu rekordilise 10,4 miljoni euroni, Eestis kasvas müük üle kahe korra.
AS Kitman Grupp kasvatas 2011. aastal müüki 63 protsenti, saavutades käibeks 10,4 miljonit eurot, mis on ettevõtte aegade parim müügitulemus, teatas ettevõte.
„Lõppenud aastat saab pidada edukaimaks Kitmani ajaloos – müük ja turud kasvasid märkimisväärselt ning Kitmani ja Thulema kaubamärkide all müüdavad kaubandus- ja teeninduskeskkonnad sekkuvad julgelt maailma vastava moe kujundamisse,“ ütles Kitmani juhataja Ilo Rannu.
Kitman eksportis 2011. aastal kaheksasse riiki, müük suurimatele eksportturgudele Soome, Prantsusmaale ja Venemaale kasvas oluliselt. AS Kitmani toodete müük Eesti turule kasvas 130 protsenti, jõudes 4,6 miljoni euroni, müük Soome suurenes 41 protsenti, jõudes 3,8 miljoni eurose käibeni. Müük Prantsusmaale jõudis 0,56 miljoni euroni, Venemaa ekspordis saavutati jõuline läbimurre, kasvatades müüki 0,39 miljoni euroni. Kitmani omabrändide Kitmani ja Thulema all müüb ja arendab ettevõte kaubandus- ja büroosisustust ning disaini. Kaubanduslikku külmatehnoloogiat pakub ettevõte Kitmani kaubamärgi all. Kitmani omabrändide Kitmani ja Thulema all müüdavate toodete ja teenuste osakaal ettevõtte käibes kasvas kolme protsendi võrra, saavutades 79protsendise osakaalu käibest. Allhanketööde osakaal vähenes 21 protsendini käibest, kasvades samas reaalselt 40 protsenti ja jõudes 2,2 miljoni euroni. Reaalne omabrändide all müüdava toodangu müügimaht suurenes 65 protsenti, jõudes 8,2 miljoni euroni. Kitmani kaubamärgi all tegutsev kaubandusliku külmatehnoloogia müügi, paigalduse ja hoolduse sektor kasvatas aastaga käivet kolm korda, jõudes 1,7 miljoni euroni. Kitmani ja Thulema kaubamärkide kaubandus- ja büroosisustuse ning disaini müük kasvas 47 protsenti, jõudes 6,5 miljoni euroni. 2011. aasta suurimateks Kitmani ja Thulema loodud keskkondadeks olid Tartu AHHAA keskus, riigi infosüsteemi amet, Anttila keskladu ja Kesko Foodi erinevad hüpermarketid. Suurimad kaubanduskliendid olid Neste, Citymarket, Rautakesko, Selver, Shu, I.L.U. Musti ja Mirri, Tokmanni, L-Fashion Group (Luhta, Aleksi 13), Crocs ja KIA salongid. Suuri tellimusi valmistati veel Eesti Kaitseväe, Veikkaus OY (Soome Loto) ja maailma suurima saunabrändi Harvia tellimusel. AS Kitman annab tööd 142 inimesele ja kuulub Eesti kapitalil põhinevale investeerimis- ja valdusfirmale NG Investeeringud, mis tegutseb tööstuse, kinnisvara ja kaubanduse alal.
Autor: 1706-aripaev
Seotud lood
Eesti kaubandus- ja büroomööbli tootja AS Kitman tähistas kolmapäeval 75. sünnipäeva.
Thulema kaubamärgi enampakkumise kaotanud Raivo Vidder registreeris OÜ Thulema Mööbel, mis on pakkumise võitja arvates kaaperdamiskatse.
Kuna Thulema kaubamärk on inimeste seas tuntud, aitab see Kitmanil laiendada end ühiskondliku ja büroomööbli valdkonnas, põhjendas Kitmani üks omanikest Jüri Käo Thulema kaubamärgi ostu.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.