Maailmakuulus kohvimüüja Starbucks plaanib oma esimese kohvipoe avada Indias selle aasta augustis või septembris, mis on ligi aasta hiljem, kui esialgu planeeriti. Aasta lõpuks on eesmärk avada Indias ligi 50 kohvikut, kirjutab uudisteagentuur Reuters.
Starbucks, mida iseloomustab keskmisest kallim hinnatase, suunab omab tegevuse Indias üha kasvavale keskklassi sihtrühmale. Esialgu plaanis ettevõte Indias tegevust alustada juba 2011. aasta keskpaigas, kuid viivituse tingisid sobiva kinnisvara leidmise ja kõrgete maahindadega seotud raskused.
Starbucksi esindaja sõnul avatakse esimesed poed Mumbais ja New Delhis, kuid edasine laienemine sõltub eelkõige tarbijate tagasisidest. Traditsiooniliselt eelistavad indialased kohvile teed, kuid suurlinnades üha kasvav spetsialistide-klass on kiiresti omaks võtmas läänelikku elustiili ja ka hindasid.
Lääneliku kohvikukultuuri väljakujunemiseni on siiski veel pikk tee minna: Reutersi andmetel võib vaid 140 miljardit aastasest 667 miljardi dollari suurusest kohvituru mahust Indias kohvikute arvele kanda. Samas lootust on: näiteks Hiina turule sisenes Starbucks 1999. aastal ja praeguseks on ettevõtte avanud mandri-Hiinas üle 400 kohviku.
Kokku on kohvikuketil maailmas üle 17 000 poe, kolmandik neist asub väljaspool USA-d.
Autor: Maarja-Liis Mitri
Seotud lood
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.