Tarbijakaitseamet pakub täna, 17. veebruaril algaval turismimessi Tourest 2012 külastajatele võimalust teha praktiliselt läbi reisifirma taustakontroll. Firma usaldusväärsuse kontrollimine enne reisi ostu on oluline samm hilisemate probleemide vältimiseks.
Reisifirma taustakontrolli praktiliseks läbitegemiseks on ameti boksis eraldi töökoht, mis on varustatud arvuti ja internetiga. Juhendajateks on tarbijakaitseameti turismi- ja reklaamitalituse töötajad. Kontrolli üheks osaks on ettevõtte andmete uurimine majandustegevuse registrist. Majandustegevuse registris olevaid andmeid võib nimetada firma visiitkaardiks, kui need andmed ei ole korrektsed, on põhjust kahelda firma usaldusväärsuses. Samuti näidatakse inimesele, kust leida tarbijakaitseameti must nimekiri reisettevõtjatest, kes ei ole õigeks ajaks esitanud nõutud aruandeid pakettreiside müügi ja müügiprognooside kohta. Ka see must nimekiri on tarbijatele reisifirma valikul hea abivahend.
Kontrollivõimalus on eelkõige vajalik nendele Touresti külastajatele, kel tekib plaan just messilt reis osta. Messipakkumiste virr-varris on kerge pead kaotada ning just siis on rahulik järelemõtlemise moment väga oluline, toonitab amet oma teates. Lisaks reisifirma taustakontrollile tasub võrrelda ka pakkumiste hindu ja tingimusi. Selline kaalutletud otsuse tegemine reisi või ka lihtsalt laeva- või lennupiletite ostmisel on vajalik oma raha kaitseks ja meelerahu tagamiseks.
Kel pole mahti messi ajal tarbijakaitseameti boksi külastada või kes sel aastal Tourestile tulla ei saa, saavad nõuandeid, mida reisi ostmisel silmas pidada, lugeda ka ameti veebilehelt
tarbijakaitseamet.ee, lisaks saab ametilt nõu küsida telefoni teel numbritel 1330 või 6201707.
Nõuanded, mida pidada silmas reisi ostmisel?
· Võrdle erinevaid pakkumisi enne, kui otsustad kellelt ostad pileti või reisipaketi. Mida pikemalt reisi ette ostad, seda olulisem on ettevõtte taustakontroll.
· Kõige kindlam on pöörduda reisifirma kontorisse. Telefonitsi tehtud kokkuleppeid pole võimalik hiljem kontrollida ning hilisemate probleemide korral ka tõestada!
· Firmal peab olema esitada reisi ja sihtkoha kohta põhjalik materjal, samuti peab reisikonsultant olema valmis Sinu küsimustele vastama.
· Küsi, mis on kõige pikem ja kõige lühem aeg reisist taganemiseks ning kui palju sellisel juhul raha tagasi makstakse.
· Uuri kindlasti, kas ja milliseid viisasid on vaja ning nende maksumus. Samuti selgita välja, kas viisad muretseb turismifirma või tuleb Sul neid omal käel taotlema hakata.
· Tunne huvi, mis juhtub siis, kui Sul tekivad reisi ajal probleemid ja kuidas neid sellisel juhul lahendada?
· Tea, et ostes pakettreisi peab reisifirma esitama enda esindaja kontaktandmed riigis, kuhu kavatsed reisida.
· Sõlmi reisikindlustus! Tutvu reisikindlustuse pakkumistega. Soovitatav on kaaluda kõikvõimalikke kindlustusi (reisitõrge, meditsiiniabi, pagas). Reisikindlustus on äärmiselt tähtis, sest ilma selleta pole Teil reisil haigestumise või reisi ärajäämise korral õigust mitte mingisugusele abile ega hüvitisele.
· Mida pikemalt etteostetud reis/pilet seda olulisem on, et reisikindlus kataks kõige muu seas ka ettevõtte võimaliku pankroti.
· Enne reisiteenuse ostmiseks sõlmitud lepingut tuleb see ka hoolikalt läbi lugeda. Küsimuste tekkimisel tuleb need esitada kohe reisikonsultandile.
· Ettemaksu sooritamise kohta pead saama makset tõendava dokumendi – arve, tšeki. Kõik dokumendid, arved jms hoia alles reisi lõpuni. Need aitavad hilisemate pretensioonide lahendamisel
· Reisimüüjalt pead saama dokumendi, kus on kirjas reisikorraldaja ning tema kohaliku esindaja kontaktandmed, reisi lõplik hind ja ajakava, täpne info transpordi, majutuse, toitlustamise ja planeeritud meelelahutuste kohta; info passi- ja viisanõuete kohta; reisist taganemise tingimused.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.