TTÜ sõlmis Mitsubishiga lepingu elektriautode kasutamise uurimiseks ja teadvustamiseks.
Tallinna Tehnikaülikooli ja Mitsubishi Corporationi raamlepingu eesmärk on elektriautode valdkonna ning nende Eestis kasutamise uurimine.
TTÜ uurib koostöös Mitsubishiga võimalusi viia läbi teadusööd elektriautode kasutamisest ja nende kasutamispõhimõtetest. Koostöö detailid selguvad lähikuudel.
Kuigi tehnikaülikooli teadlased on elektriautosid uurinud ka varem, võimaldab koostöö Mitsubishiga TTÜ professoritel ja üliõpilastel liikuda oma uurimustöös teooriast praktikasse ning luua seeläbi erinevaid innovatsiooniprojekte.
Rektor Andres Keevalliku sõnul on Eesti riigi ja Mitsubishi koostöö jooksvalt laienenud ning seeläbi on ka tehnikaülikool saanud rahvusvahelisel tasandil olulise partneri. "Elektriautode projekt annab meie teadlastele ainulaadse võimaluse uurida ning arendada edasi tarku energialahendusi, mis peagi saavad terves maailmas laialdase kasutuselevõtu osaliseks. Eesti teadlased on näidanud oma võimekust toota nutikaid lahendusi ning jaapanlaste koostöösoov kindlasti kinnitab seda," selgitas ta.
Eesti koostöö Mitsubishiga sai alguse eelmise aasta märtsis, kui valitsus otsustas müüa Mitsubishile kasutamata saastekvooti. Selle aasta lõpuks rajatakse kogu Eestit kattev elektriautode laadimise taristu ning jooksvalt lisandub Eesti teedele uusi elektriautosid. Lisaks sõlmis valitsus oktoobris Mitsubishiga koostööleppe, mille eesmärgiks on leida Eestis võimalusi kasvuhoonegaaside vähendamiseks ning tarkade lahenduste rakendamiseks energeetikas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
KredEx avalikustas täna elektriautode kiirlaadimispunktide nimekirja, kus on ära toodud 160 kiirlaadija asukohad.
Jaapani autotootja Mitsubishi peatas PSA kontserni elektriautode Peugeot iOn ja Citroen C-Zero tootmise, viidates liiga väikestele tootmismahtudele.
Läbielamistest elektriautoga pajatanud sotsiaaltöötaja keeldus enda nime all infot jagamast, sest riik keelas autosid halvustada, kirjutab autouudiste portaal whatcar.ee.
Tallinna kesklinna valitsuse sotsiaalhoolekande osakonna juhataja Marje Paljak oli üllatanud, et riik on rangelt keelanud elektriautode halvustamise, ning kinnitas, et neid ei ole keegi keelanud.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.