Nicolas Carri raamatut “Triiv madalikule. Mida internet meie ajuga teeb” lugenud Tallinna Ülikooli dotsent Kristjan Pordi hinnangul muudab internet meid tõesti teistsugusteks, kuid see ei tähenda, et internetti peaks hakkama vältima.
Pigem tuleks analüüsida, kui mõistlikud on meie netikasutusharjumused, kirjutab Äripäeva eriväljaanne Tehnikatrend.
Kuidas siis on, kas internet tõesti muudab meid rumalamateks?Korrektne vastus oleks – internet muudab meid teistsuguseks. Kas sada aastat tagasi elanud teadlased olid rumalad? Tõenäoliselt mitte, kuigi tänasega võrreldes oleks nende IQ skoor kusagil 80 kandis. Oleme muutunud teistsuguseks tänu teistsugusele elukeskkonnale. Kuna peame selles ellu jääma, on küsimus mitte rumaluses, vaid ellu jäämises. Ehk võiks küsida, kas internet muudab meid elujõulisemateks? Lühiperspektiivi vastus on – ilmselt mitte! Sellele vihjab ka Carr.
Kuidas rumalaks jäämise vastu võidelda?Võimalikult palju mõtelda. Selleks on vaja stiimuleid, ehk traditsiooniliselt palju lugeda. Kas lugema peab elektrooniliselt pinnalt või paberilt, jääb praktiliseks küsimuseks. Carr toob arvukalt tõendeid, et elektrooniliselt pinnalt lugemine koos kultuuriruumi muutustega muudab lugemise raskemaks. Vahest peab siis eluoluga kaasa minema ja proovima rohkem audioraamatuid vmt.
Kas selle raamatu valguses peaksime hakkama interneti kasutamist vältima?Me ei saa internetti vältida. Saaksime seda mõistlikumalt kasutada. Paraku puudub meil kogemus, milles see mõistlikkus seisneb, st probleemid alles hakkavad ennast ilmutama. Pean mõistlikuks vältida lähtumist interneti mõõdupuust (ehk kas seda vältida, või mitu minutit oleks kasulik jne), vaid terviku mõõdupuust – kui palju käin väljas? Kui palju suhtlen inimestega füüsiliselt? Kui suur on minu füüsiline koormus? Kas toitumine on mitmekülge jne.Juhul, kui need eluks olulised asjad kannatavad, tuleb nendele ressurssi juurde võtta. Näiteks interneti arvelt. Oluline polegi neti määr, vaid muude tegevuste vähesus.
Nicolas Carri “Triiv madalikule. Mida internet meie ajuga teeb” leiad ÄP raamatuklubist:
http://www.raamatuklubi.aripaev.ee/Book.aspx?ID=d6bc04f8-dd4e-49f3-801f-1c7345d2b26fSeotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele