Suuremate pankade poolt ülevõetud tagatiste maht on aasta-aastalt paisunud ning pangad plaanivad sel aastal kinnisvaraportfelli hoogsamalt müüma hakata.
2011. aasta lõpu seisuga Swedbanki kinnisvaraettevõtte Ektorneti Eesti portfellis kinnisvara 64 miljoni euro väärtuses, mis on umbes üheksa miljoni võrra enam kui aasta tagasi. Pank ütleb aga, et sel aastal keskendutakse pigem ostule kui müügile.
"Kui paar aastat tagasi tegelesime enamasti ostmisega, siis eelmisel aastal keskendusime ehitustöödele, seejärel müügile ja liisimisele," ütles Swedbanki kinnisvaraettevõte Ektorneti Baltimaade kommunikatsioonijuht Ingars Rudzitis.
Seda, miks varade maht 2011. aastal ikkagi kasvas, põhjendas Rudzitis sellega, et vara müügiks ongi oodatud õiget aega. "Möödunud kriisist saadud kogemus näitas, et parem on omandatud vara korrastada ja arendada, mitte kiirustada seda kohe müüma alla selle potentsiaalse turuväärtuse."
Ektornetile sarnase mahtude kiire kasvu just 2010. aastal tegi läbi ka SEB kinnisvaraettevõte Estectus, selle portfell kosus aastaga üle viie korra. Läinud aasta lõpu seisuga oli SEB tütarfirma Estectuse omandatud vara maht auditeerimata aruande põhjal 17,8 miljonit eurot. See tähendab, et vara maht peaaegu kahekordistus, kuid tempo on siiski aeglustunud.
Estectus OÜ juhataja Hannes Kuhlbach ütles, et viimase aastaga on varade maht kasvanud põhiliselt arvuliselt maatükkide osas. Ka Kuhlbach märkis, et nad teevad lähiaastatel kõvasti tööd tühjade pindade ja hoonete üürileandmiseks, kuid ka müümiseks.
Kas kinnisvaraturul on pankade tegevus juba nähtav ning kui palju on uusim pank LHV tagatisvara ostnud, loe lähemalt tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Swedbanki kinnisvarafirma Ektornet müüs edukalt panktoritavarana ostetud Targa Kodu maja korterid, mille investorid olid ka Skype´i asutajad.
Kinnisvarakonsultatsioonifirma Colliers Internationali juht peab Swedbanki müüdud ärihoonete maksumuseks 20 miljonit eurot.
Swedbankile kuuluva kinnisvarafirma Ektorneti juht teatas, et 16 äripinda komplektina müünud ettevõte ei ole varem nii suuremahulist tehingut teinud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.