Saaremaa Laevakompanii grupi ettevõtete konsolideeritud käive moodustas 2011. aastal 22,6 miljonit eurot, ettevõte teenis aastaga 4,8 miljonit eurot kahjumit.
Grupi ettevõtete käive kasvas võrreldaval perioodil 4,6 protsenti, kirjutab
Meie Maa.
Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on suur kahjum tingitud kääridest suurte investeeringute ja riikliku tellimuse vahel. “Investorid on paigutanud viimasel paaril aastal Lääne-Eesti ja saarte vahelise praamiliikluse arengusse üle 90 miljoni euro ja riik on Saarte Liinide kaudu pannud ligi 40 miljonit sadamatesse. Iga inimene, kes Saaremaad ja Hiiumaad külastab, tajub seda muutust ja selle üle oleme kõik uhked,” sõnas Rihvk.
Operaatorfirma Väinamere Liinid teenindas 2011. aastal 1,8 miljonit reisijat ja üle 700 000 sõiduki. Võrreldes 2009. ja 2010. aastaga on teenindatud reisijate arv olnud samas suurusjärgus. Samas on riik tellinud kümmekond protsenti vähem reise. Kõige enam, üle 11 protsendi on vähenenud reiside arv Hiiumaale. Samal ajal on järsult, koguni kolmandiku võrra, kallinenud kütuse hind.
“Kõik see ongi viinud olukorrani, kus ettevõte on sügavas kahjumis ja on oht, et taas tekivad järjekorrad. Siin peab nüüd kiiremas korras midagi ette võtma,” lisas Rihvk.
Seotud lood
Euroopa Komisjoni transpordivolinikul Siim Kallasel on oma värskele kogemusele toetudes Väinamere laevaliikluse kohta öelda vaid kiidusõnu.
Vjatšeslav Leedo OÜ Väinamere Liinid peaks saama tuleva aasta eelarvest liinigraafikute tihendamiseks ja piletidotatsiooniks 600 000 eurot lisaraha.
Majandusministeerium saatis kooskõlastusele määruse eelnõu, mis tõstab parvlaevaliinidel piletihindu alates tuleva aasta veebruarist keskmiselt 25% võrra.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.