Erkki Raasuke ja Raivo Hein ostsid eelmisel nädalal 66% suuruse osaluse Assar Jõeperale kuuluvas fotoäris Fotoluks.
Ettevõtte senise omaniku Assar Jõepera kinnitusel oli uute partnerite leidmine peale masuperioodi loogiline samm ettevõtte majandustegevuse stabiliseerimiseks. Ettevõtte juhtimist jätkav Jõepera näeb ettevõttes potentsiaali kasvuks nii pakutavate teenuste kui tehnika müügi osas ning ning lubab käesoleva majandusaasta lõpuks Fotoluksile positiivseid tulemusi.
Sama meelt on ka ettevõtte uued aktsionärid, kes mõlemad on aastaid kuulunud Fotoluksi teenuseid tarbivate klientide hulka.
„Assar on aastaid head tööd teinud ja ka masujärgsel ajal suutnud kauplused veepeal hoida“, ütles Raasuke. „Meie eesmärgiks on ettevõtmisele uut hingamist anda ja ellu viia plaanid, mis majanduslanguse ajal tegemata jäid.“
Heina sõnul oli määravaks investeeringu otsustamisel see, et ettevõte on juba aastaid tegutsev, korraliku toote- ja teenusevalikuga. „Mulle meeldivad väljakutsed ja Fotoluks on hea võimalus mõningate ümberkorralduste ja konseptimuutustega viia see järgmisele tasemele fototeenuste turul.“
"Kavatseme ümber vaadata firma kontseptsiooni ja keskenduda ühe joonena maailma juhtivate fotobrändide esinduskaupluste loomisele,“ lisas ta. „Loomulikult säilivad ka kõik siiani pakutavad teenused, alates fotostuudiotest, koolitustest, fotode väljaprintimisest kuni ülejäänud klassikaliste teenusteni.“
2010. aastal teenis Fotoluks 28,8 mln kroonise ehk 1,8 mln eurose käibe juures 1,9 mln krooni ehk 120 000 eurot kasumit.
AS Fotoluks, asutatud 1992 aastal, on Eesti ainus 100% fotograafiale spetsialiseerunud fotokaupade ja – teenuste pakkuja. Ettevõttes töötab 27 inimest.
Assar Jõepera ostis 2004. aastal Fotoluksi investorpartneri LHV Financial Advisory Services abil vanematelt välja. 2008. aastast, kui Alo Lillepea juhitud SLPProductions müüs poole firmast, sai Jõeperast ettevõtte ainuomanik.
Seotud lood
Kui Erkki Raasuke ja Raivo Hein mullu Fotoluksis suurosaluse omandasid, lubas müüja ja juht Assar Jõepera ettevõttele aasta lõpuks positiivseid majandustulemusi. Mõeldud-tehtud, Fotoluks jõudiski kasumisse.
Augustis 10% võrra jaemüüki kasvatanud fotokaupade müüja Fotoluksi juht ja üks omanik Assar Jõepera hindas kasvu tavapäraseks.
Photopointi kaubamärgiga tegutsev Nordic Digitali juht Urmas Kiisk tunnistas headmeelt Fotoluksi investorite leidmise üle. Samas peab selles äris arvestama ohuga, et fototeenus on languse trendis.
Fotoluksi juht Assar Jõepera märkis, et investorite kaasamine ettevõttesse esialgu mingeid muutusi ei too, kuid palju projekte vajaksid ellu viimist.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.