Eile USA aktsiaturu sulgemise järel avaldas Apple oma kvartalitulemused. Et analüütikute ootused olid kõrgemad, tegi aktsia järelkauplemisel läbi kukkumise.
Apple müüs majandusaasta kolmandas kvartalis 26 miljonit iPhone, jäädes maha analüütikute 28,4 miljonilisest ootusest. Tehnoloogiafanaatikutest ostjad lükkasid ostu edasi, oodates uut mudelit. See põhjustas Apple teist kordse pettumuse valmistamise analüütikutele alates 2003. aastast, kirjutas Bloomberg.
Apple’i puhaskasum kasvas aastaga kõigest 21 protsenti, 8,82 miljardile dollarile ehk 9,32 dollarile aktsia kohta. Analüütikud ootasid kasumiks 10,37 dollarit aktsia kohta. Käive kasvas 23 protsenti, 35 miljardile, kuid see jäi nadiks võrreldes analüütikute 37,2 miljardilise ootusega.
Aktsia hind kukkus järelkauplemisel kuus protsenti, 565 dollarile.
Ettevõte teatas, et septembris lõppeva kvartali käive kukub umbes 34 miljardile dollarile ning kasum langeb 7,65 dollarile aktsia kohta. Analüütikud ootavad 38 miljardi dollarilise käibe juures 10,27 dollarit kasumit aktsia kohta.
Apple müüs rekordiliselt 17 miljonit iPadi, ületades analüütikute 15,4 miljonilist ootust. Mac arvuteid müüdi neli miljonit ja iPode 6,8 miljonit.
Tänasest tuleb müüki Apple kõige uuem Maci operatsioonisüsteem Mountain Lion.
Ettevõte ei olnud immuunne nõrga maailmamajanduse vastu. Müük oli eriti nõrk Euroopas, kus kimbutab kõrge tööpuuudus ja võlakriis.
Ettevõte on jätkuvalt koormatud kasvava rahakuhila all, mis kasvas 117,2 miljardile dollarile. Ettevõte maksab 13. augusti seisuga aktsionäride ringis olijatele 2,65 dollarit dividendi aktsia kohta.
Seotud lood
Et Apple’i tulemus jäi analüütikute arvates nadiks, ehkki kasvas, said täna oma vitsad kätte ettevõttele vidinate tarnijad ja toodete kokkupanijad.
Eile avaldas kvartalitulemused ka investor Toomase portfelli kuuluv Apple. Aktsia hind reageeris järelturul langusega, ent see ei pane veel Toomast aktsiat müüma.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.