Konkursil Ajujaht süütevedelikuvaba ja kiiresti süttiva grillsöega teise koha saanud ettevõtjad Vahur Mäe ja Mart Raus murravad uudse tootega välisturgudele.
,,Kõige suurem grilliturg on USAs ja sealt on ka kõige suurem huvi olnud, kuid hetkel pole meil mahtude poolest võimalik USAd ära katta," tõdes Mäe. Praegu müüakse GrillSeason OÜ toodet lisaks Eesti suurematele poekettidele ka Leedus, tellimusi on mujaltki.
,,Me kindlasti tahame sellega tegeleda ja me arendame seda ettevõtet edasi," ütles Mäe. Tulevikuplaanides ei näe nad end vaid Grillcube'i tootjatena, vaid see peaks olema osa ettevõtte sortimendist.
GrillSeason'i tiim koosneb hetkel kahest inimesest, kuid lähiajal on neil plaanis kaasata veel inimesi. Oma allhankijaid nimetavad nad tootmismeeskonnaks, sest oma tehast GrillSeasonil pole. Süütesüsteemi, millega Grillcube töötab, ongi välja mõelnud selle praegune tootja. Seega polnud ettevõttel allhankijat raske leida.
Nii Raus kui ka Mäe on õppinud majandust, kuid huvi ettevõtluse vastu tunti juba enne õpinguid. Mäe esimene ettevõte oli väike suvekohvik, millega ta alustas juba 18aastasena. Hiljem osales ta Ajujahil kalastusturismiideega, millest kasvas samuti välja üsna edukas ettevõte. Nende firma kaudu on Eestis kalastusreisidel käinud palju turiste Soomest, Saksamaalt, Inglismaalt ja isegi Ameerika Ühendriikidest.
Ka Rausil on GrillSeasoni kõrvalt teine ettevõte, mis toodab lauamängu „Challengia“. ,,Tahe midagi ise ette võtta on meil alati olemas olnud," lausus Mäe.
Mehed on varem koos töötanud tudengiorganisatsioonis AIESEC. Sealt saadi esimene koostöökogemus, mis läks väga sujuvalt. See oli ka põhjus, miks Mäe Grillcube'i idee sündides oma partneriks just Rausi tahtis.
Grillcube on karpi pakendatud grillsüsi, mis süttib kiirelt ja ilma lisavahenditeta. Mõte on selles, et saaks grillida mugavalt ja kemikaale kasutamata. ,,Lahenduse, kuidas see põlema läheb – süütetorusüsteemi – on loonud meie tuttavad," selgitas Mäe, ,,meie tegime selle Grillcube'iks."
Loe nippe, kuidas uue tootega välisturule murda, reedese Äripäeva ekspordirubriigist.
Seotud lood
Äriideede võistlusel Ajujaht teise koha saanud grillsöetoote Grillcube vastu on suur huvi ka välisturgudel.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.