Aeroc ASi juht Ivar Siku sõnul oli Jämerä kaubamärgi ostutehingul kaks eesmärki: kinnitada kanda Soome ja Peterburi turul ning astuda lähemale olulistele kliendigruppidele.
“Jämerä kaubamärk oli müügis. Aeroc International otsustas ka osaleda selles protsessis. Lõpptulemusena valis müüja välja meid. See oli avalikult müügis olev ettevõte,” selgitas Sikk. Ta keeldus avalikustamast tehingu hinda, kuna tegu on konfidentsiaalse infoga.
Seega on Aeroci omanduses nii Jämerä kaubamärk kui ka äritegevus – hankelepingud, müügilepingud, töötajad, knowhow, materiaalsed õigused. “Ei ostnud ettevõtet kui sellist. Aeroc international asutas tütarettevõte Soomes. Jätkame sama äritegevust, mida siiani on teise omaniku all Soomes tehtud. Meie soovime seda laiendada Baltikumi ja Peterburi, mida ka eelmine omanik üritas, aga kindlasti tal see ei õnnestunud,” selgitas Sikk.
Tehingul oli Siku sõnul kaks eesmärki. Üheks Aeroci eesmärgiks oli enam kanda kinnitada Soome turul. “Aeroc on seni tegutsenud Soome turul oma volitatud edasimüüja kaudu. Edaspidi on plaanis oma tütarettevõtte kaudu Soomes toimetada,” sõnas Sikk. Soomes ollakse Siku sõnul harjunud toorbetooni tooteid ostma eelkõige valmis majakarbina, mitte eraldi plokitootena rauakaubast või ehitusmaterjalide edasimüüja käest. Seega oli ettevõtte jaoks Jämerä näol ideaalne variant ühelt poolt Soome turule oma ettevõtte loomiseks ja teiselt poolt olemasoleva turuosa saamiseks.
“Kuna Jämerä on Soome vanim ja tuntuim kivimajade kaubamärk, siis on teine eesmärk sellesama kaubamärgi all laiendada tegevust Peterburi regiooni ja ka Baltikumi. Baltikumis seeläbi astuda lähemale Aeroci seni olulisematele kliendigruppidest, kelleks on eraehitajad. Et siis pakkuda midagi enamat kui lihtsalt kivi või paneelide või silluste ostmist poest, pakkuda juba Jämerä kaubamärgi all müüa kivimaja komplekti,” selgitas Sikk.
Nii Soome kui ka Baltikumi ja Peterburi turul loeb Sikk selle kontseptsiooni eeliseks seda, et kellelgi teisel ei ole paketti, kus konstruktiivsed elemendid, nagu seinad, katuselaed ning vahelaed saaks teha kõik ühest materjalist ja seejuures oleksid seinad ühekihilised, hingavad.
“Sellist teist lahendust ei ole, me arvame, et see on hea kontseptsioon,” sõnas Sikk.
Seotud lood
Poorbetoontoodete valmistaja ja müüja Aeroc International AS ostis Jämerä kaubamärgi.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.