Samal ajal, kui Ryanair jätab Tallinna Lennujaamast väljuvast kümnest liinilennust talveperioodiks alles vaid kolm, väheneb Riiast väljuvate lendude arv vaid ühe võrra. Ryanairi Põhja- ja Baltimaade müügi- ja turundusdirektor Elina Hakkarainen toob lendude lõpetamise ainsa põhjusena välja kütusehindade olulise tõusu, kirjutas Best Sales.
Raha otsustab. “Praeguste kõrgete kütusehindade juures ei ole võimalik pakkuda liinide tööshoidmiseks piisavalt madalaid piletihindasid,” ütles Hakkarainen ametlikus avalduses. 2012/3013 talvehooajal jätkab Ryanair Tallinnast lende kolmel marsruudil, mis on viie võrra vähem kui möödunud talvel. Siis toimusid lennud ka Düsseldorfi, Stockholmi, Dublisisse, Bremenisse ja Girona lennujaama Barcelonas. Riiast lendab Ryanair lendab talveperioodil jätkuvalt kaheteistkümnesse sihtkohta.
Võimalust, et Riia Lennujaama eelistamise tegelik põhjus on Ryanairile lendude jätkamiseks pakutud eritingimused, Hakkarainen ei kommenteeri. “Me ei kommenteeri kuulujutte ja spekulatsioone,” jäi ta antud teema käsitlemisel napisõnaliseks.
Tallinna Lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul ei jõudnud nad Ryanairiga kokkuleppele. Samas ei osnud ta kommenteerida Riia Lennujaama võimalikku pakkumist. Lennujaamatasud on Tallinnas kõikidele lennufirmadele samad.
Soodustused. “Seadus keelab lennukompaniide eelistamise ja toetamise. Suuri allahindlusi pakume vaid uutele liinidele ja seda kõigile võrdselt. Allahindlussüsteem annab võimaluse pakkuda soodushinda viieks aastaks, seejärel peavad hinnad võrdsustuma,” selgitas Sakkov seadusest tulenevaid piiranguid, mis peaksid kehtima ka Riia Lennujaamale
Sakkovi sõnul ei saa välja tuua ühist põhjust Ryanairi erinevate liinide sulgemisele. “Näiteks Girona lennud lõpetavad nad seetõttu, et läksid selle lennujaamaga tülli,” tõi ta näite.
Estoniain Air ei plaani esialgu Ryanairi lõpetatud marsruutide katmist, kuigi Barcelona võiks olla nende jaoks ahvatlev sihtpunkt. Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelineni sõnul nõuab uute lennusihtkohtade avamine pikemat eeltööd ja vabade ressursside olemasolu. “Suvesihtkohad vahetuvad aastast-aastasse vastavalt nõudlusele. Järgmise suve sihtkohad selguvad sügise jooksul,” ütles Eskelinen.
Uut terminali ei tule. Ryanairi lendude oluline vähenemine toob muudatusi ka Tallinna Lennujaama laienemisplaanidesse. “Meie plaan oli odavlennuterminal valmis ehitada järgmise aasta lõpuks, nüüd me seda ilmselt ei tee,” selgitas Sakkov.
Tallinna Lennujaam jõuab tema sõnul sel aastal 2,2 miljoni reisijani. “Juba praegu on olemas perioode, mil oleme ülekoormatud. Uus point to point-terminal oleks teenusevaba, mis annab meile võimaluse pakkuda odavlennufirmadele erinevat hinda,” lisas Sakkov.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti tööportaale külastati 2024. aastal enam kui 35 miljonit korda. Pooled külastustest tehti CVKeskus.ee tööportaali, millele järgnesid Töötukassa (20% külastustest) ja CV-Online (16% külastustest), näitab veebianalüütika ettevõtte Similarweb värske statistika.