1. oktoobrilt 12. oktoobrile nihutatud tähtajaga jäämurdeteenuse suurhanget sihib Tallinna Sadam, kes pärast Äripäeva artiklit kiirkorras jäämurdja hankimiseks vähempakkumise välja kuulutas.
Äripäev kirjutas sel esmaspäeval, et veeteede ameti korraldatud riigihange 10 aastaks jäämurdeteenuse hankimiseks on kummaliselt lühikese tähtajaga (algselt 18. septembrist 1. oktoobini ja pärast pikendamist 12. oktoobrini) ning näib Soome ettevõtte Arctia nägu, kellelt jäämurdja soetamist on kaalunud just Tallinna Sadam. Äripäeva andmetel arutasid Tallinna Sadam, rahandusministeerium ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Arctialt jäämurdja soetamist konkursita. Majandusminister Juhan Parts kinnitas, et nimetatud firma jäämurdjast oli tõesti juttu, kuna jäämurdjad on defitsiitne kaup. Suvel andis riik Tallinna Sadama juhtkonnale ülesandeks uurida võimalusi hankida Eesti sadamate teenindamiseks kuni 50 miljoni eurose maksumusega jäämurdja. Septembris kuulutas riik hanke välja.
Anti veidi aega juurde. 10aastase jäämurdeteenuse riigihanke tähtaega pikendas veeteede amet pärast Äripäevalt saadud küsimusi. Põhjenduseks toodi, et välisriikide pakkujad jõuavad nii paremini eestikeelse pakkumuse koostada. Nüüd, kus päev pärast Äripäeva artiklit ehk teisipäeval kuulutas Tallinna Sadam ootamatult välja jäämurdja hankimiseks vähempakkumise, võib hanke tähtaja pikendamist seostada hoopis Tallinna Sadamaga.
“Tallinna Sadama nõukogu tutvub laekunud pakkumistega järgmisel korralisel koosolekul 9. oktoobril. Seejärel langetatakse ka otsus veeteede ameti poolt eelmisel kuul väljakuulutatud kümneaastase jäämurdeteenuse hankel osalemise kohta,” seisab Tallinna Sadama eilses pressiteates.
See tähendab, et Tallinna Sadam andis jäämurdja vähempakkumisel osalemiseks potentsiaalsetele pakkujatele aega 1 nädala – vähempakkumine kuulutati välja 2. oktoobril, pakkumustega tutvutakse 9. ning veeteede ametile peaks omakorda pakkumuse tegema juba 12. oktoobril. Arvestades, et 10aastane jäämurdeteenuse hange on mahult kümnetes miljonites eurodes, tundub taoline osapoolte kiirustamine lausa uskumatu.
Sadam eitab kokkulepet. Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili sõnul on sadam suhelnud kümnete laevafirmadega, et kaardistada olukord jäämurdjate turul, kokkulepet ühe pakkujaga Kiil eitab. “Ei ole kokkulepet. Tallinna Sadam on kohtunud nii selle ettevõtte (Arctia – toim) juhtidega kui ka mitmete teiste laevafirmadega, kus teemaks on olnud jäämurdmise küsimused Soome lahel. Rõhutan üle, et praegu otsime me jäämurdjat kõigilt võimalikelt pakkujatelt vähempakkumise teel,” ütles Kiil.
Tema sõnul on vähempakkumise vaid nädalane tähtaeg tingitud veeteede ameti konkursi tähtajast.
Seotud lood
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.
Enimloetud
5
Puudu on nii valuutast, tööjõust, tarbekaupadest kui veduritest
Viimased uudised
“Kas nad äkki murravad mingeid salajasi lubadusi?"
Turul on laokil kolmandik triljonist
Üle riigi toimuvad meeleavaldused
Inimesed, keda kuulates jääksid kõik otsused tegemata
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele