Kuigi sügiskuud pole põllutehnika müüjatele juba traditsiooniliselt teab mis suurte käibenumbritega aeg, läks läinud oktoobris siiski kaubaks kokku 44 põllumajandustraktorit, lisaks müüdi ka viis kombaini.
Peaaegu pooled müüdud traktoritest olid rohelised John Deere´id, nendest omakorda kõige minevamaks osutusid oktoobris mudelid JD 5100M ja JD 6930, mida müüdi kumbagi neli masinat. Muide esimene neist on Eestis viimastel aastatel kõige rohkem müüdud lääneriikides toodetud traktor, mida John Deere´i Eesti edasimüüja Stokker Agri müüb praegu hinnaga 34 900 eurot.
Tegemist on JD M-seeria võimsaima, 16-käigulise 100hobujõu suuruse võimsusega universaalse farmeritraktoriga, millega annab teha pea kõiki keskmise mahuga talutöid, alates põlluharimisest lautade teenindamise ja väiksemate metsatöödega.
JD 6930 suudab arendada 155 hj ning on tänu sellele mõeldud ka üksjagu intensiivsemate põllutööde tegemiseks.
John Deere´i tehnikat müüb Eestis tänavu Äripäeva hulgikaubanduse TOPi võitnud ASi Mecro tütarfirma OÜ Stokker Agri. Mecro suuromanik on ärimees Ando Aron, kellele selle ettevõtte kaudu kuuluvad veel puidutöötlemisseadmeid müüv AS Nava, tööriistade hulgimüügifirma Floratech, põllumajandustehnika oste rahastav Stokker Finance ning Leedus ja Lätis paiknevad esindused.
Uuematest tegijatest täiendas läinud kuul Eestimaa põllumeeste traktoriparki Lõuna-Koreas toodetud TYM, mille soetas üks Harjumaa ja üks Läänemaa agrofirma. TYM T1003 on seda marki traktoritest võimsaim, neljaliitrine diiselmootor arendab kuni 100 hj. Traktoril on hüdrosüsteem võimsusega 57,3 l/min, liikumiskiirus on kuni 40 km/h.
Registreeritud traktorite nimistusse mahtus ka John Deere Gator HPX, mis tegelikult on oma olemuselt nelja ratta veoga maastikusõiduk – midagi ATV ja väikese džiipi vahepealset.
Teraviljakombainidest müüdi kaks RSM-tüüpi masinat, kaks Case IH-d ja üks Claas.
Kõige võimsam oktoobris müüdud traktor oli 360hobujõuline John Deere 8360R, mille hind läheneb 200 000 eurole.
Seotud lood
Põllumajandustehnika tootja Deere & Co. teatel vähenes müük 2% väljaspool USA-d ja Kanadat, vahendas finantsuudisteagentuur Bloomberg.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.