• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 25.11.12, 12:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspedeerijad suhtuvad tulevikku ettevaatlikult

Möödunud aastat ei mäleta, tulevast ei tea, sel aastal saame hakkama - kõlas ASi Schenker peadirektor Meelis Arumeele suust lause, mis võtab hästi kokku paljude ekspedeerijate mõtted möödunud, käesolevast ja tulevasest aastast.
Arumeel ütles Äripäeva erilehele Logistika, et iga aasta augustis on pisike mahtude langus, nii ka möödunud ja ka sel aastal. "Tänavu oli pisike hirm, et mahud ei taastu, kuid sügiskuud kulgesid tõusvas joones," lisas ta. Schenker tegi oktoobris ka Eestisisesel turul mahtude kõigiaegade rekordi. "See on hea märk."
Alpi Eesti juhataja Tiit Roosve: "Võrreldes 2010. aastaga on mullused tulemused viletsad, käive küll kasvas, kuid kasumlikus oli väiksem. Kütuse hinnad tõusid ja vedajad tahtsid suuremat hinda kui kui kliendid maksta soovisid. See aasta on parem, näiteks aasta alguses kütuse hinnad pisut langesid." Roosve kinnitusel mängib kütusehind ettevõtte majandustulemuses suurt rolli.
Balti Logistika tegevjuht Joel Timmi sõnul oli 2011. aasta Balti Logistika jaoks edukas. "Valitud strateegilised suunad osutusid õigeteks, realiseerusid mitmed suured projektid," lisas ta. Arendati näiteks lennutranspordi ja laoteenust. "Ka 2012. aasta tulemustega võib rahule jääda," rääkis Timmi. "Oleme küll kaotanud mõnevõrra käibes võrreldes tormilise 2011. aastaga, aga sellegipoolest liigume kindlalt õigel kursil."
Timmi olulist ärimahtude kasvu ei julge praeguste makromajanduslike arengute ja ebakindluse taustal prognoosida. "Sihime kindlasti paremat tulemust, aga oleme rahul kui säilitame sama taseme kui käesoleval aastal. Arengule on kaasa aidanud klientide edu välisturgudel ja seetõttu eksportmahtude kasv," lisas ta.
Aasta 2011 oli mõõduka kasvuga ja võib  rahule jääda. 2012. aasta algas sarnaselt 2011. aastaga väikese tõusuga, mis andis lootust, kuid aasta teisest poolest on näha käibe ja veomahtude langust eriti Põhja-Euroopa suunal, mis teeb ettevaatlikuks, ütles Windline juhatuse liige Jaanus Benjamin. "2013 tuleb ilmselt keeruline," lisas ta. Põhjuseks on transporditurul jätkuv vedude omahinna kasv ja vedude vähenemine.
Pikemalt loe Äripäeva erilehest Logistika.
Autor: Mariliis Pinn, Kristi Malmberg

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele