Rahandusministeeriumi kinnitusel jõudis Äripäeva artikli järel algatatud Riigi Infokommunikatsiooni SA autohanke väärteomenetlus otsuseni kolm päeva tagasi.
Otsuse sisu saab avalikkus teada uuel aastal. Äripäev kirjutas juulis, et Riigi Infokommunikatsiooni SA (RIKS) korraldatud hange kuue linnamaasturi liisimiseks oli sedavõrd detailne, et pakkumise sai esitada vaid üks firma – Fakto Auto. Seega liisis RIKS Fakto Autolt endale kuus Nissan Xtraili.
Umbes kuu pärast artikli ilmumist algatas rahandusministeerium maasturihanke uurimiseks väärteomenetluse, et selgitada välja, kas hanke tingimused andsid eelise Nissanile.
15 päeva aega vaidlustada. Rahandusministeeriumi esindaja sõnas, et kolm päeva tagasi jõuti RIKSi autohanke suhtes otsusele, ent kuna RIKSil on seaduse järgi aega 15 päeva otsust vaidlustada, ei saa ministeerium otsust avalikustada.
RIKSi juht Tõnu Naestema sõnas, et ei saa otsust kommenteerida, viidates asjaolule, et rahandusministeerium on kuulutanud vastava dokumendi asutusesiseseks kasutamiseks. Ka ei osanud ta veel öelda, kas RIKS kavatseb otsuse edasi kaevata.
Riigi Infokommunikatsiooni SA väljakuulutatud hange linnamaasturite soetamiseks oli ülidetailne. Muu hulgas olid hankedokumentidesse linnamaasturite veoskeemina sisse kirjutud All-mode 4x4 ning lühendid DDS ja USS.
USS (paigaltvõtu abiseade) ja DDS (mägipidur) on nimetustena kasutusel ainult Nissani kaubamärki kandvatel sõidukitel ning see nõue tegi teistel pakkujatel hankel osalemise võimatuks. Samuti piiras teiste autofirmade osalemist kliirensi nõutud vahemik – 21 kuni 22 sentimeetrit.
Hankel ainsana osalenud ja selle ja võitnud Fakto Auto pakkumise kogumaksumus oli 198 474,84 eurot. See tähendab 33 079,14 eurot auto kohta.
Tasub teada
Sobimatud linnamaasturid
Amserv Grupi ASi mudelivalikust ei sobinud RIKSi hankele ükski automark. Peamised pakkumise mitteesitamise põhjused:PEUGEOT’ peaaegu sobiv mudel ei mahtunud pakkumissekliirensi nõude tõttu;HYUNDAI, OPEL ning CHEVROLET ei mahtunud pakkumisse diferentsiaali lukustuse puudumise tõttu;TOYOTA ei sobinud kliirensi tõttu (liiga madal), auto pikkuse (üsna kitsalt piiritletud nõue) ning kaubaruumi mahu tõttu.
Seotud lood
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.
Enimloetud
5
Puudu on nii valuutast, tööjõust, tarbekaupadest kui veduritest
Viimased uudised
“Kas nad äkki murravad mingeid salajasi lubadusi?"
Turul on laokil kolmandik triljonist
Üle riigi toimuvad meeleavaldused
Inimesed, keda kuulates jääksid kõik otsused tegemata
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele