• OMX Baltic1,09%288,04
  • OMX Riga−0,56%871,22
  • OMX Tallinn0,59%1 823
  • OMX Vilnius0,12%1 122,59
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,26%8 570,79
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,08
  • OMX Baltic1,09%288,04
  • OMX Riga−0,56%871,22
  • OMX Tallinn0,59%1 823
  • OMX Vilnius0,12%1 122,59
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,26%8 570,79
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,08
  • 21.03.13, 05:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasuminäljas lihatööstus ootab grillihooaega

Hea stardikoht saamiseks ja pilgu püüdmiseks alustavad lihatööstused tarbija ahvatlemist suvetoodetega juba märtsis.
Tootearendusele panustab Eesti toiduainetööstus tervikuna palju, erandiks ei ole ka lihatoodete valmistajad. Eks see ole kahtlemata ka üks põhjus, miks lihatöötlejate kasumimarginaal küünib üldiselt heal juhul vaid protsendi või paarini - niigi napi kasumi riismed sööb aga ära tootearenduse, uute toodete juurutamise ja nende turustamisega seotud kulu.
Nõudlus liha järele kasvab mitte ainult Euroopas, vaid kogu maailmas ja see paneb tööstusi konkureerima tooraine pärast, sest eks seakasvatajad müüvad ikka ennekõike neile, kes rohkem maksavad.
Arke Lihatööstuse juhataja Andres Trumm selgitab, et suveks pakub tootja traditsioonilist grill-liha, šašlõkki, tooreid grillvorstikesi.
"Vist on läbi saamas periood, kui püüti katsetada väga erinevaid maitseid, näiteks šokolaadiga tooteid. Püütakse leida klassikalisi, inimestele teada-tuntud maitseid. Karta on, et ka sellel suvel on põhiline turundusnipp püüda oma tootele saada punast või kollast silti ehk siis osaleda kampaaniates," kommenteeris ta tänases Äripäevas rubriigis Tööstus.
"Kui päike kõrvale jätta, siis viimasel paaril aastal vaadatakse pakendit, pehmes pakendis šašlõkk müüb hästi - tarbijal tekib vähem prügi, kohe on näha lihatüki kvaliteet ja suurused. Ämber on suhteliselt tagasihoidliku müügiga, sest tarbijad on saanud palju petta ja see on rikkunud ära ka korralike tootjate ämbrišašlõkimüügi. Oleme alati lõiganud oma šašlõkid käsitsi ja korralikud tükid, aga kui ostja on saanud ämbrist läbilõikamata liharibasid, siis ei usaldata enam kellegi selliseid tooteid."
Milliste uute toodetega eri tööstused tarbijat meelitama hakkavad, loe pikemalt tänasest Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.01.25, 10:09
Alanud aasta kümme IPO-t, mida jälgida
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele