• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • 13.04.13, 08:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas piirab Eesti alkoholitarbimist?

Sotsiaalministeeriumis valminud "Alkoholipoliitika roheline raamat" sisaldab mitmeid alkoholitootjatele ebamugavaid ettepanekuid. Mõned näited.
Piirata reklaami järgmistes kanalites:Keelustada välireklaam.Täiendada trükimeedia piiranguid selliselt, et alkoholireklaam on keelatud lisaks ajalehe ja ajakirja esi- ja tagaküljele ka ajalehe ja ajakirja lisaväljaannete esi- ja tagaküljel.Kehtestada alkoholi reklaamimisele televisioonis ja raadios täiendav ajaline piirang: alkoholireklaam võiks olla keelatud kella 7st 22ni.Töötada välja ettepanekud alkoholireklaami reguleerimiseks internetis.Alternatiiv reklaami piiramisele: keelustada alkoholireklaam.
Soovitused erasektorile:Kaaluda alkohoolse joogi jaemüügile toitlustusasutuses täiendavate nõuete kehtestamist või koostöös erasektoritega vastavate praktikate juurutamist, mis ennetaksid kliendil joobe saavutamist, nt vee serveerimine koos alkohoolse joogiga, toidu pakkumise nõue vms.Kehtestada alkoholi müügi keskkondades reeglid, mis ennetavad vägivalda ja destruktiivset käitumist, näiteks plastiktaara kasutamine või alkoholimüügi reguleerimine toitlustusasutustes ja avalikel üritustel, alkoholimüügi lõpetamine 1 h enne ürituse lõppu/asutuse sulgemist, joogi suuruse vähendamine.Vähendada lahjade alkohoolsete jookide kangust ja pakendi suurust eneseregulatsioonide korras (A. Le Coq, Saku Õlletehas ja Viru Õlu alandavad tänavu 1. juulist kohaliku turu jaoks toodetava siidri kanguse 4,5 ja long dringi kanguse 5,5 protsendile, lisaks on õlletootjad eetikakoodeksis sätestanud, et ei tooda ega turusta kanget, üle 7% kangusega õlut. - toim).Soodustada mitte-alkohoolsete jookide tarbimist hinna ja atraktiivsusega.
Alkoholi kättesaadavuse piiramine:Lubada alkoholi müüki jaekauplustes vaid eraldi müügialal või müüjaga teenindusletist.Algatada diskussioon alkoholi ostmise ja tarbimise eapiiri tõstmise osas.Analüüsida ja kaaluda jaemüügi kohtade vähendamise võimalusi.
Hinna- ja maksupoliitika:Tõsta järgneva 4 aasta jooksul alkoholiaktsiisi keskmiselt 5% aastas.Alkohol ei tohi võrrelduna sissetulekutega odavamaks muutuda ning pikemas perspektiivis peaks alkohol kallinema.Kaaluda võimalust kehtestada alkoholi miinimumhind või rakendada teise meetmeid, mis ennetavad alkoholi müüki alla omahinna.
Autor: Piret Reiljan, Ave Lepik

Seotud lood

Arvamused
  • 12.04.13, 06:48
Ligi muutis meelt õlletootjate kasuks
Mullu suvel saatis Liviko juht Janek Kalvi kange alkoholi tootjate nimel rahandusministeeriumisse ettepanekud alkoholiaktsiisi tõstmise eelnõule. Tema üks olulisemaid ettepanekuid oli võrdsustada alkoholi aktsiisimäär õlles ja kanges alkoholis.
Uudised
  • 12.04.13, 06:12
Maksusõda
Sama koguse alkoholi erinevalt maksustamine on õlle- ja viinatootjad karvupidi kokku ajanud. Seni on lobitöös edukamad olnud õlletootjad.
Uudised
  • 12.04.13, 06:11
Lobistajad kimbutavad minister Ligit
Rahandusminister Jürgen Ligi ütles, et ta ei mõista praegu uksest ja aknast sisse pressivat alkoholitootjate lobi.
Uudised
  • 12.04.13, 06:10
Džinnita džinn - maksujokk
Aktsiisikord on loonud kurioosumi, kus sama kangusega long drinkide aktsiis erineb 2,5-kordselt ainult seetõttu, et üks jook on valmistatud džinnist, teine veinist.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele