Elektriauto kasutajatest on oma sõidukiga rahul või väga rahul 73%, selgub hiljutisest uuringust.
Sealjuures oli eraisikutest autoomanike rahulolu määr ülikõrge (97%), kinnitab Faktum-Ariko tänavu aprillis elektriauto kasutajate seas läbi viidud uuring.
Elektromobiilsuse programmi (ELMO) juhi Jarmo Tuisu sõnul näitavad uuringu tulemused, et elektriautod on hästi vastu võetud. „Ümber võib lükata müüdi, et elektriauto ei sobi Eestis kasutamiseks ning piiratud sõiduulatus mõjutab inimeste liikumisvabadust. Samas toob uuring välja ka elektriautodega seotud probleemid, millest osad on psühholoogilised ja teised tehnilised,“ mainis Tuisk.
Naised ja mehed tajuvad elektriautode elektriauto sõiduulatust erinevalt. 43% elektriautot kasutavatest meestest hindab elektriauto sõiduulatuseks ühe laadimisega 90 kuni 120 kilomeetrit. Sama pikka läbisõitu usub aga vaid veerand ehk 27% naistest.
93% uuringule vastanud sotsiaaltöötajatest ja riigiametnikest leidis, et elektriauto aitab neil teha igapäevatööd.
Siiski toodi uuringus välja ka puudusi, millest olulisim on väike kilometraaž ühe laadimisega. Piiratud sõiduulatust tajutakse probleemina eelkõige maapiirkondades ja väiksemates asulates.
Uuringule vastanud sotsiaaltöötajatest kasutab enamik autot igapäevatöös (87%), eraisikud kasutavad autot valdavalt tööle ja töölt koju sõitmiseks (76%).
Veerand elektriauto kasutajatest sõidab autoga iga päev ning 2/3 kas iga päev või peaaegu iga päev.
Uuringu viis KredExi tellimusel läbi Faktum-Ariko. Uuringule vastas 441 elektriauto kasutajat.
Seotud lood
Tänavu juulis Tallinnas ja Tartus elektriauto rendi prooviperioodiga alustanud KredEx alandab uuest aastast Mitsubishi i-MiEV hinda.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.