Tänavu juulis Tallinnas ja Tartus elektriauto rendi prooviperioodiga alustanud KredEx alandab uuest aastast Mitsubishi i-MiEV hinda.
Esimene renditund alaneb 1. jaanuarist i-MiEV rentimisel kolmele eurole ning Nissan Leafi rentimisel jääb see praegugi kehtivale kuuele eurole. Iga järgmine renditund maksab sõltumata automargist kolm eurot. Maksimumtasu 24tunnise rendisessiooni eest on 30 eurot ning 24 tunni täitumisel alustatakse uuesti esimese renditunni tasuga.
Elektriautode kasutamist propageerivat teenust on viie kuuga kasutatud enam kui 1500 korral ning rendiautodega on läbitud kokku üle 250 000 kilomeetri. Prooviperioodi vältel on suurendatud rendipunktide hulka, samuti on kogutud kasutajatelt tagasisidet, kuidas teenust paremaks muuta.
KredExi elektromobiilsuse programmi spetsialisti Heikki Parve sõnul on inimeste huvi elektriauto proovimise vastu suur ning teenuse kasutamise aktiivsus järjest kasvab. "Suvekuudel ja sügise alguses oli mitmel korral hetki, kus kõik autod olid klientide poolt kasutuses ning soovijad pidid kodulehel jälgima, millal järjekordne auto vabaneb," märkis ta.
Enamasti renditakse elektriauto Parve kinnitusel paariks tunniks või siis pikemaks perioodiks, näiteks terveks päevaks. "Samuti on levinud auto rentimine terveks nädalavahetuseks," ütles ta.
ELMO rendiauto ühe kasutuskorra keskmine läbisõit on seni olnud 157 kilomeetrit. Rekordi tegi kasutaja, kes läbis autoga kokku 1883 kilomeetrit. ELMO Rendi keskmise kasutaja vanus on 33 eluaastat ning enamasti pakub teenus huvi meestele.
Jaanuari algusest käivitub teenus täismahus. ELMO Rendi kasutamiseks tuleb allkirjastada leping veebiaadressil elmo.ee. Pärast lepingu sõlmimist toimub kõik mobiiltelefoni vahendusel – kaardilt leiab lähima vaba sõiduki ning mobiiltelefoniga, mis on ühtlasi ka auto võtmeks, saab alustada auto rentimist ning avada ja sulgeda uksi.
Rendipunktid asuvad Tallinnas Viru keskuses, bussijaamas, Väike-Rannavärava parklas, Tammsaare ärikeskuses, Mustamäe Tehnopoli ja Haabersti Rimi juures. Tartus paikneb rendipunkt bussijaama läheduses Teaduskeskuse AHHAA kõrval.
Seotud lood
Prantsusmaa tööstusministri Arnaud Montebourgi sõnul eelistaks valitsus, et omavalitsused võtaksid juhtohjad elektriautode laadimispunktide arendamisel, vahendas Bloomberg.
Elektriauto kasutajatest on oma sõidukiga rahul või väga rahul 73%, selgub hiljutisest uuringust.
USAs ei soovi autorentijad elektriautodega sõita. Nad küll on huvitatud nende proovimisest, kuid kardavad, et aku tühjaks saamise tõttu ei saa nad sõita, kuhu tahavad, vahendab Bloomberg.
Tesla Model S elektriauto vastne omanik Mario Kadastik otsustas osta just selle auto, sest tegemist on väga hea autoga, mille aastakulu on väiksem kui Audi A 5 oma.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.