Kes pole veel 1. veebruariks uuteks maksetingimusteks (SEPA) üleminekuks valmistuma hakanud, sel on seda pangaliidu hinnangul viimane aeg teha.
Eesti liitumine ühtse euromaksete piirkonna SEPAga järgmise aasta veebruarist toob kaasa kaks tajutavat muutust - asendatakse otsekorraldused automaatselt e-arve püsimakseteenusega ning tuleb harjuda senisest pikema kontonumbriga.
Kõik suuremad otsekorralduste abil arveldavad ettevõtted on praeguseks uuele teenusele üleminekuks valmistumas. „Veel on viimane aeg seni arendustöödega oodanud ettevõtetel jalad kõhu alt välja võtta ja koostöös pangaga vajalike arendustegevustega alustada,“ ütles Pangaliidu tegevjuht Katrin Talihärm.
Kui ettevõtted uuele teenusele üle lähevad, muutuvad otsekorralduse maksed e-arve püsimakseteks ilma, et erakliendid peaks selleks eraldi midagi tegema. E-arvele ülemineku täpse aja ja lisainfo teatab kliendile iga teenust pakkuv ettevõte ise.
Kui praegu otsekorraldusteenust pakkuv ettevõte e-arveid kasutama ei hakka, saab eraklient sellest hiljemalt järgmise aasta algul teada oma pangalt. Siis tuleb arvete edaspidiseks tasumiseks kasutada teisi makseviise.
Kõik e-arved on kliendile nähtavad internetipangas. E-arve püsimakse teenust saab kasutada ka siis, kui puudub internetipanga leping. Sel juhul saadab ettevõte panka e-arve, mis tasutakse püsimaksega ning kliendile edastatakse info arve kohta muul ettevõttega kokkulepitud viisil, näiteks e-kirja või posti teel.
Uute teenusepakkujate e-arvetele saab püsimakse lepingut sõlmida pangas.
2014. aasta veebruaris muutuvad ka senised kontonumbrid ja minnakse üle IBAN-kontonumbrile, mis on senisest pikem.
Seotud lood
Kohalike IT-arendajate sõnul pole majandustarkvaras märkimisväärseid muudatusi teha, arendustööd on graafikus ja klientidel ei ole paanikaks põhjust.
Kuue kuu pärast peame olema valmis kasutama euroliigu ühtseid maksetingimusi. Osa tegeleb juba üleminekuga ja on teinud suuri väljaminekuid, teised plaanivad alustada sügisel.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.