Luksusjaht AS-is ehitatud ligi 90 jala pikkune Delta Powerboats klassi luksuskaater Delta 88, mis septembri viimasel päeval Roomassaare sadamas vette lasti, maksab 5,2 miljonit eurot.
Rootsi väikelaevanduse valdkonna tegemisi kajastavale portaalile Hamnen antud videointervjuus kinnitasid nii ettevõtte müügidirektor Karl Wessel kui ka Saaremaal resideeriv Luksusjahi omanik Sven Lennart Alpstål, et kõnealune kaater on olnud nende jaoks tõeline väljakutse.
Meeste sõnutsi pole keegi varem taolist kaatrit 100-protsendiliselt süsinikkiust valmis teinud. Nemad tegid seda aga oma Delta 54-ga ning nüüd ka Delta 88-ga.
“See on võidukontseptsioon,” vahendas
Saarte Hääl Wesseli sõnu.
Wessel kinnitas, et kõnealune “hiigelkaater” vajab 30% vähem kütust, kui teised sama suured kaatrid. Ta tõi näite, et 20-sõlmese kiiruse juures kulutab Delta 88 170 liitrit tunnis, 30 sõlme juures aga 330 liitrit tunnis. See number tundub küll üsna suur, kuid kui vaadata teisi tootjaid, kes kasutavad tootmisel vanemaid tehnoloogiaid, siis kulub nende taolistel alustel kütust kõvasti rohkem.
Uus luksuskaater on 88-jalane, kaalub 45 tonni, selle mootori võimsus on 3000 hj ning merel võtab ta välja 37 sõlme. Alpståli sõnul töötati Delta 88 kallal kaks ja pool aastat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rootslasele Lennart Alpstalile kuuluv Saaremaa jahitootja Luksusjaht korraldab novembri keskel värskelt valminud salongis täispika kliendipäeva, kuhu lennutatakse ka huvilised Rootsist.
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.