Salaja hakata töötaja asjadesse sekkuma ja minna salaja kallale – ma ei pea seda kuidagi õigeks, lausus NCC Ehituse juht Toomas Alle.
Tänane Äripäev kirjutab, kuidas ettevõtja logis korduvalt sisse enda poolt ebaseaduslikult vallandatud töötaja isiklikku e-postkasti.
Küsime, kas üldse ja kuidas ettevõtjad oma töötajaid kontrollivad.
"Kui on tegemist ehitusplatsi projektimeeskonnaga, siis nende kontrolliks on omad mehhanismid. Ja igasugune tugiteenuste kontroll meil väga tavapärane pole. Igaühel on oma tööülesanded, tuleb neid täita ja kui on põhjust kahtlustada, et inimene neid ei täida, siis sellega tegeletakse." vastas Alle. Tema sõnul nende ettevõte erakirjavahetuse lugemisega kindlasti ei tegele.
"Meil pole põhjust ka. Meie kontroll on seotud valdavalt projektimeeskondade tegevusega, kes teostavad ehitusprojekte. Seal on sees oma loogika, kuidas me kontrollime majandustulemusi ja objektil tehnilisi tulemusi. Seal on selged ja loogilised sammud ja sellega tegeletakse pidevalt ja nii, kuidas kokku lepitud. Mis ei tähenda seda, et ma sekkun inimese erakirjavahetusse," märkis Alle.
Kui ettevõtjal on kõhutunne, et töötaja ei tegele tööülesannetega, siis esimesena peaks ta Alle sõnul inimesega sellest probleemist rääkima. „Esimesena võiks rääkimisega üritada probleemi lahendada. Salaja hakata sekkuma ja minna salaja isiklike asjade kallale – ma ei pea seda kuidagi õigeks. Kuigi, kui hea jutt ja teatud viisakus ei aita, siis tuleb võib-olla edasi mõelda. On ehk ka muid viise, kuidas inimest korrale kutsuda ja kuidas selline tegevus, mis toob mõlemale poolele kahju, võib-olla üldse lõpetada,“ seletas Alle.
Seotud lood
Loe, mis ohustab sinu privaatsust, kui kasutad enda mobiiltelefoni, aga tööandja kõnepaketti.
Prominentsete peresidemetega ettevõtja logis korduvalt sisse enda poolt ebaseaduslikult vallandatud töötaja isiklikku e-postkasti.
Töötaja järel nuhkimine on kui appihüüe kõrbes, sest tegelikuilt tuleb lahendada probleemi tuum, arvas logistikaettevõtte ETS Logisticsi juht ja omanik Aleksander Bankiir.
Viru Keskuse juht Ants Vasar usaldab töötajaid ning arvab, et tal on vedanud, et pole pidanud nn nuhkimisega tegelema.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.