• OMX Baltic1,08%297,15
  • OMX Riga−1%855,31
  • OMX Tallinn−0,02%1 942,63
  • OMX Vilnius1,52%1 147,83
  • S&P 500−3,46%5 268,05
  • DOW 30−2,5%39 593,66
  • Nasdaq −4,31%16 387,31
  • FTSE 100−0,2%7 897,07
  • Nikkei 225−2,96%33 585,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,31
  • OMX Baltic1,08%297,15
  • OMX Riga−1%855,31
  • OMX Tallinn−0,02%1 942,63
  • OMX Vilnius1,52%1 147,83
  • S&P 500−3,46%5 268,05
  • DOW 30−2,5%39 593,66
  • Nasdaq −4,31%16 387,31
  • FTSE 100−0,2%7 897,07
  • Nikkei 225−2,96%33 585,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,31
  • 28.11.13, 17:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alexela Logistics kukkus 147 kohta

Mulluselt Eesti edukaimate ettevõtete TOP 100 viiendalt kohalt 152-ks langenud AS-i Alexela Logistics juhatuse liikme Aarto Eipre sõnul on tuleb kaubavoogude ja klientide säilimise nimel kõvasti pingutama. 
Järgneb intervjuu Eiprega:
Kas jälgite ettevõtte kohta edukaimate ettevõtete TOP 100-s?
Ausalt vastates, mitte eriti. Meie jaoks on olulisem võrrelda enda tulemusi konkurentide omadega ning sel aastal oleme Eestis ühed vähestest, kelle kaubamahud on kasvanud.
Kuidas Te hindate ettevõtte eelmise aasta majandustulemusi?
Majandustulemusi hindame rahuldavaks. Alexela Logistics grupi konsolideeritud käive oli 88 miljonit eurot  ja ärikasum oli 12,4 miljonit eurot. Kui välja arvata erakorralised põhivara mahakandmised Norras, siis oli ärikasum 24 miljonit eurot, mis on oluliselt parem kui 2011. aastal.
Mida teete, et üha suurenevate kulude valguses säilitada ettevõtte rentaablus?
Meie põhitegevus on logistika ja nagu PWC poolt koostatud värskest uuringust nähtub, ei ole Eesti positsioon selles valdkonnas naaberriikides tegutsevate konkurentidega võrreldes hea. Eesti sadamate turuosa Balti regioonis on kukkunud 10 aasta jooksul 18 protsendilt 10 protsendile. Tugeva konkurentsi ja tõusvate kulude juures pole meil õnnestunud käivet ega kasumit kasvatada, mis teie metoodika juures on olulised näitajad. Põhjuseid on palju, lisaks poliitilistele tooks siinkohal välja meie raudteeseaduse eripära, kus kaubaveod doteerivad reisijate vedu, infrastruktuuri tasud jagatakse vähenevate kaubaveo tonnide vahel ja muutliku seadusandluse kus sisuliselt üleöö tõstetakse riiklikke veeteede tasusid laevadele mitusada protsenti. Samuti ähvardab lähiaastatel kaubavedusid veelgi kallimaks muuta vedurites kasutatava kütuse aktsiisiga maksustamise plaan. Kaupade käitlemiseks kulub palju energiat ja elektri ning gaasi hinna tõusu viimastel  aastatel on kogenud kõik. Kuna meie rentaablus sõltub konkurentsiolukorrast väljastpoolt Eestit siis ei võimalda turusituatsioon klientidele hindu tõsta.
Tuleb sama hinnataseme juures koostöös teiste valdkonna ettevõtetega tegeleda kogu logistikaahela ühisturundusega ning selgitada seadusandjatele, et meie majandussektoris on konkurentsivõime tagamiseks oluline kulutaseme ja seadusandliku baasi pikaajaline stabiilsus.
Milliseks kujuneb käesolev ja järgmine aasta?
Pingutame, et säilitada olemasolevaid kaubavoogusid ja kliente, ei näe ette olulisi muutusi 2012. aastaga võrreldes.
Milliste võtetega Eesti edukamad firmad müüki kasvatavad, kui kõrgelt kukkus eelmise aasta võitja Molycorp Silmet, kes võitis TOP100 ning millised sektorid ja miks tõusid sel aastal edetabelis esile, loe pikemalt homme ilmuvast Äripäeva eriväljaandest TOP100 ja homse Äripäeva kaaneloost.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele