Tööjõud kallineb tuleval aastal kiiremini kui tööstuse võime luua lisaväärtust, seega on toiduainetööstusele eriti oluline kasvatada müüki nii kodu- kui välismaal, leiab piimatootja Valio Eesti juht Maido Solovjov.
„Tänased tööturule sisenejad on sündinud 90ndate alguses, kui iive oli väga madal, seetõttu ei ole ka uusi töökäsi jõuliselt lisandumas. Need arengud toovad endaga paratamatult kaasa palgakasvu,“ ütles Solovjov.
„Tulemas on periood, kus majanduskasv on nullilähedane ning selles valguses on majanduse elavdamiseks vaja pigem ametnike vähendamist ja sealt tekkivate vabade töökäte suunamist erasektorisse,“ lisas ta.
Uue aasta riskidena toiduainetööstusele näeb Solovjov kodumaise tarbimise pidurdumist ning Eesti peamiste eksportturgude majanduskliima nõrgenemist.
„Meie eesmärgiks on ikka müügimahtude kasvatamine nii sise- kui välisturgudel. Samas on piimatööstuste kasumlikkus tulenevalt toorme kiirest hinnatõusust tugeva surve all ning seetõttu on järgneva aasta peamiseks märksõnaks kasumlikkuse parandamine. Kindlasti on nii käibe- kui kasumi osas kasvu saavutamine 2014. aastal veel suurem väljakutse kui see on olnud eelnevatel aastatel,“ sõnas ta.
Seotud lood
Piimatootjaid koondav tulundusühistu Epiko ja Maag Piimatööstus võivad luua ühisettevõtte, mis eelkõige aitaks tootjail paremini välisturule jõuda.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.