Elioni tehnoloogiadirektor Kalev Reiljan kirjeldas, et suurima rikke parandamiseks Elioni ajaloos võeti kasutusele varukoopia koopia ning kogu taastamise protsess oli puhas käsitöö. Reiljan vabandas kogu Elioni nimel rikkest põhjustatud ebamugavuste pärast.
Reiljan kinnitas, et hindab teisipäeval alanud riket suurimaks ettevõtte ajaloos. 2010. aasta sügisel oli tema hinnangul siiani suurime, tuumikvõrgu rike, mis mõjutas korraga kõige rohkemal määral ettevõtte teenuste toimimist. Rike likvideeriti toona pea tunniga.
„Praegune rike on suhteliselt erakordne, meil ei ole varasemalt sellist juhtumit, et niivõrd palju teenuseid oleks korraga häiritud ja sedavõrd pikalt, seda ei ole tõesti varem juhtunud,” nentis Reiljan, lisades, et tunneb juhtunu pärast suurt vastutust. „Meil valdavalt asjad toimivad ja me teeme kõik endast oleneva, et meie teenused oleksid kvaliteetsed,” ütles tehnoloogiadirektor. „Väga vabandan kogu Elioni nimel kõikide meie klientide ees juhtunu pärast."
Elioni teenustest loobujate hulka ei osanud ta praegusel hetkel öelda, ent nentis, et mõistab, et rike on paljudele ebamugavusi ja negatiivseid emotsioone tekitanud.
Elioni suurkliendid Kanal 2 ja G4S kinnitasid, et ei esita ettevõttele kahjunõuet, Estonian Airiga algab aga Reljani sõnul arutelu, milline on kahju ulatus, mis on rikke tõttu tekkinud ning mida Elion kompenseerida saab.
Televisiooniklientidele pakub Elion kordustelevisiooni teenust alates üleeilsest kui rike algas, millele lisaks on võimalik vaadata kaheksat filmi videolaenutuse keskkonnas tasuta kuni jaanuari lõpuni.
Reiljan rääkis, et äriklientidele on Elion pakkunud veebimajutuse ja e-posti teenusekasutajatele kompensatsiooniks poole jaanuari kuu arve ulatuses hinnaalandust.
Teisipäeva õhtul tabas Elioni keskset andmesalvestussüsteemi haruldane tarkvararike. Rikke lahendamine on võtnud nii kaua aega seetõttu, et täiendavast varukoopiast tuli enamus teenused käsitsi taastada, ehk siis kasutusele võeti varukoopia varukoopia.
Suur osa teenuseid õnnestus taastada eile hilisõhtuks, nende hulgas olid olulised veebileheküljed, täna varahommikuks sai taastatud äri e-posti teenus. Senini kestab hot.ee keskkonna taastamine, mille tähtaega Reiljan prognoosida ei julgenud, ent kinnitas, et seda tehakse nii kiiresti kui vähegi võimalik.
„Kindlasti on see meile väga tõsine õppetund,” märkis Reiljan, kes märkis, et tõsisem analüüs jätkub paari nädala jooksul, ent esmaanalüüsi põhjal on selge, et konkreetse süsteemiga midagi täiendavalt ette võtta on keeruline. Ettevõte on otsustanud investeerida täiesti dubleerivasse keskkonda, mis vajadusel saaks üle võtta mittetoimivate lahenduste töö. „Kui meie andmekeskuses peaks juhtuma tulekahju või uputus, ka sellistel juhtudel tekib võimalus teenuse ja töö kiireks taastamiseks,” selgitass Reiljan.
Seotud lood
Kriisi ajal üritati meile ühel õhtul helistada 60 000 korda, rääkis Elioni IT-juht Taivo Tender.
Elioni sisuteenuste juht Paul Kristjan Lilje avaldas täna sotsiaalmeedias pöördumise, milles imestab avalikkuse ja konkurentide reaktsiooni sellenädalasele ulatuslikule Elioni teenuste katkestusele.
Elion teatas oma kodulehel, et eile õhtul alanud rike on kõrvaldatud ning tekitatud kahju saab klientidele kompenseeritud.
Elion loob ulatuslike rikete vältimiseks dubleeriva süsteemi, millesse investeerib enam kui 5 mln eurot kolme kuni viie aasta jooksul.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.